فعالیت ۱۲ سازمان مردم نهاد زیست محیطی در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۱۲ سازمان مردم نهاد در این استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل امروز در نشست با اعضای این سازمان‌های مردم نهاد با اعلام ثبت رسمی جمعیت مردم نهاد "پاکبانان جوان سبلان" و "طبیعت یاوران سرعین" گفت: با افزایش تعداد تشکل‌های مردم نهاد قدرت و ظرفیت خوبی در حل مشکلات محیط زیستی کشور ایجاد می شود و در یک سال اخیر تعداد سمن‌های زیست محیطی این استان نیز افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: باید زمینه فعالیت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در جامعه فراهم شود و افزایش تعامل با این تشکل‌های مردم ‌نهاد ضروری است.

خداپرست همچنین با اشاره به فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی، سازمان‌های غیردولتی بدون انتفاع و غیرسیاسی هستند و اعتبار خود را در جامعه از نقش مسئولانه و سازنده به دست می‌آورند و افراد در این سمن‌ها بصورت داوطلبانه حضور یافته و به دلیل ارتباط بدون واسطه با مردم از کارآمدی و تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: سمن‌ها می‌توانند در کنار حمایت‌های دولتی برای رفع موانع، قدم‌های موثری بردارند. مهم‌ترین نقش سازمان‌های مردم نهاد، افزایش مشارکت اجتماعی است و این مشارکت عامل پیشرفت و توسعه جامعه است و جامعه بدون تکیه بر ظرفیت سمن‌ها نمی‌تواند در مسیر سالم سازی قدم بردارد.

انتهای پیام/ع

فعالیت سازمان های مردم نهاد در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.