رئیس سنای افغانستان:

مردم افغانستان نسبت به نتایج مذاکرات قطر خوشبین نیستند

رئیس مجلس سنای افغانستان تاکید کرد که مردم نسبت به نتایج مذاکرات صلح قطر خوشبین نیستند.

مردم افغانستان نسبت به نتایج مذاکرات قطر خوشبین نیستندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس سنای افغانستان در واکنش به توافق احتمالی آمریکا و طالبان در قطر تاکید کردند که هر توافقی که بدون حضور دولت افغانستان صورت گیرد مورد قبول مردم نیست و بحران زا خواهد بود.

اعضای مجلس سنای افغانستان با ابراز نگرانی از این موضوع افزودند: هرگونه توافق صلح میان نمایندگان آمریکا و گروه طالبان در مورد صلح افغانستان، نه تنها منجر به تامین صلح دائمی در افغانستان نمی‌شود، بلکه پیامدهای ناگواری نیز در قبال خواهد داشت.

فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان اظهار داشت: دولت افغانستان در 8 دور مذاکرات میان آمریکا و طالبان هیچ نقشی ندارد، بنابراین مردم افغانستان نسبت به نتایج این مذاکرات خوشبین نیست.

وی افزود: «دولت آمریکا باید بداند که مذاکرات صلح تا زمانیکه دولت افغانستان در آن نقشی نداشته باشد نتیجه نمی‌دهد، بنابراین باید به مردم افغاسنتان اجازه داده شود تا در مورد مسائل ملی خود تصمیم بگیرند.»

وی هشدار داد: در صورتیکه در روند صلح به دولت و مردم افغانستان اجازه تصمیم گیری داده نشود، هرگونه توافق صلح با طالبان بحران دیگر را در کشور در پی خواهد داشت.

این در حالی است که هشتمین دور مذاکرات صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان در قطر جریان دارد و طرفین از حل اختلافات و رسیدن به یک توافق نهایی خبر داده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار