فعالیت ۳۰۸ تشکل مردم نهاد در استان اردبیل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ۳۰۸ تشکل مردم نهاد در استان اردبیل فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در نشست تشکل‌های مردم نهاد با نماینده ولی فقیه در استان گفت: ۱۹۹ مورد از این سمن‌ها در مرکز استان و ۱۰۹ مورد در شهرستان‌ها فعالیت دارند.

او بیان کرد: این سمن‌ها در حوزه‌های فرهنگی، بهداشت و سلامت، امور اجتماعی، نیکوکاری و خیریه، امور ورزش، حقوق شهروندی، حقوق زنان و خانواده، امور عمرانی و فعالیت‌های علمی فعالیت دارند.

معاون استاندار اردبیل تصریح کرد:با آسیب شناسی‌های انجام گرفته از سمن‌ها مقرر شد اساسنامه‌های این تشکل‌ها به روز رسانی شود.

ندایی به موفقیت برخی سمن‌ها در خصوص انجام طرح‌های مهم در استان گفت: برخی از این تشکل‌ها از کمک‌های دولتی بی بهره اند که با اصلاح اساسنامه می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: در بسیاری مواقع ورود تشکل‌های مردم نهاد به اجرای برخی طرح‌ها موفقیت آمیز بوده و در این خصوص چندین طرح اجتماعی در استان به این تشکل‌ها واگذار شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل افزود:با اینکه وضعیت استان در خصوص آسیب‌های اجتماعی مناسب بوده و استان در این خصوص پاک محسوب می‌شود، ولی باید از ظرفیت تشکل‌ها برای کنترل روند‌های افزایشی آسیب‌ها استفاده شود.

ندایی گفت: تشکل‌های مردم نهاد در خصوص مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری کمک به سیل زدگان موفق عمل کرده اند.

او اظهار کرد: سمن‌های حوزه محیط زیست نیز در اجرای ماموریت‌های خود موفق عمل کرده اند و توانسته اند بسیاری از مناطق گردشگری را پاکسازی کنند.

انتهای پیام/ح

وضعیت اردبیل در خصوص آسیب‌های اجتماعی مناسب است

برچسب ها: سلامت ، سمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.