سردار مومنی در ارومیه:

مافیای رسانه‌ای دائم در حال تبلیغ مواد مخدر در بسته‌های جدید هستند

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورگفت: مافیای رسانه‌ای دائم در حال تبلیغ مواد مخدر در بسته‌های جدید هستند.

مافیای رسانه‌ای دائم در حال تبلیغ مواد مخدر در بسته‌های جدید هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سردار مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد،گفت:تولید، تبلیغ برای مصرف و مصرف مواد مخدر در دنیا رو به افزایش بوده و مافیای رسانه‌ای دائم در حال تبلیغ مواد مخدر در بسته‌های جدید هستند و همچنین توزیع در فضای مجازی افزایش یافته و چرخه مالی نیز افزایش پیدا کرده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد:مواد مخدر هم به تنهایی آسیب بوده و هم منشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و بیش از ۵۰ درصد طلاق ها، بسیاری از قتل‌ها و سرقت‌ها و حدود ۷۰ درصد زندانیان کشور مرتبط با مواد مخدر هستند و این آسیب نشان می‌دهد که نیاز به تمهیدات ویژه در امر مبارزه با مواد مخدر است.

او گفت:مردمی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و پیشگیری کشور مغفول مانده است.

سردار مومنی بیان کرد:موضوع معتادان متهاجر روح و روان و آرامش جامعه را خدشه دار می‌کند و وقتی خانواده‌ها معتادانی را مشاهده می‌کنند که به داحتی مواد مخدر را استعمال می‌کنند، قبح آن در جامعه از بین رفته و استعمال آن عادی می‌شود و این امر امنیت ذهنی و روانی جامعه را تهدید می‌کند و اولویت زمانی ستاد مبارزه با مواد مخدر جمع آوری و ساماندهی معتادان متهاجر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود:اولویت بعدی مردمی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر بوده، چراکه اعتیاد چندین خانواده را درگیر خود می‌کند و جز یکی از بیماری‌هایی است که به سختی درمان می‌شود و راه علاج آن صیانت درونی و مبتلا نشدن است.

سردار مومنی بیان کرد:تمامی مردم باید سهم خود را در امر مبارزه با مواد مخدر بدانند و طرح یاری گران این زمینه را برای همگام فراهم می‌کند.

کشف ۴ تن و ۹۵۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت:جمعیت استان طبق سرشماری سال ۹۵ بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده و رتبه هشتم جمعیت کشور را داشته و شامل اقوام و ادیان گوناگونی بوده که در معرض تهدیدات مختلف مواد مخدر در مرز قرار دارند.

شهریاری گفت:این استان درحال حاضر با شیوع ۲.۵ درصد در رتبه ۲۲ کشور قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد:۴ تن و ۹۵۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و پیش ساز طی ۴ ماهه نخست سال جاری کشف و ضبط شده است.

او ادامه داد:تعداد معتادان در چرخه درمان در طول سال گذشته به تعداد ۱۹۴۴۸ نفر بوده اند.

استاندار آذربایجان غربی افزود:به علت نبود نمایشگاه دائمی به منظور آگاه سازی، مقرر شده تا نمایشگاه هدف با اولویت محیط های آموزشی با همکاری استانداری، ورزش، بهزیستی و آموزش و پرورش با اعتبار ۱ میلیارد ریال دایر شود.

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: پلیس ، مواد مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.