جذب بیش از ۲۵۰۰ نفر در ادارات دامپزشکی سراسر کشور

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در ادارات دامپزشکی سراسر کشور به کارگیری و استخدام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جلسه شورای اداری دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان امسال بر اساس برنامه های انجام شده، این افراد جذب و مشغول به کار شوند گفت: با ابلاغ اداره استخدامی کشور به این سازمان برای به کارگیری این افراد اقدام می‌شود.

علیرضا رفیعی پور با بیان اینکه هنوز سهمیه بندی برای استان‌ها تعیین نشده است افزود: اولویت استخدام با استان‌های محروم و کمتر برخوردار است.

او از کاهش ۳۵ تا ۷۵ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در کشور نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ خبر داد و گفت: این بیماری‌ها شامل تب مالت، تب کریمه کنگو، هاری و آبله است.

رفیعی پور همچنین از مبتلا شدن ۶۰ نفر در سراسر کشور به بیماری تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: ۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، اردبیل و گیلان فوت شدند.

او این بیماری را مخاطره آمیز برای انسان‌ها دانست و از مردم خواست با رعایت مسائل بهداشتی، پرهیز از خرید، مصرف کشتار‌های غیرمجاز در مسیر‌های بین راهی، ورودی و خروجی شهر‌ها در کنترل و ریشه کنی این بیماری این سازمان را کمک و همراهی کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ثبت سفارش و تامین ارز به مبلغ ۲۲۰ میلیون دلار برای تامین اقلام موردنیاز دامپزشکی خبر داد و گفت: این میزان ثبت سفارش برای تامین دارو و واکسن، نهاده‌های دامی، ریزمغذی ها، ویتامین‌ها و مکمل‌های مورد نیاز دام و طیور است.
او با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر ناظر بهداشتی و شرعی کار نحوه کشتار و توزیع فرآورده‌های دامی را در کشور به عهده دارند افزود: این ناظران سالانه بیش از ۸ میلیون کیلوگرم انواع فرآورده دامی فاسد از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، شیر و عسل را از سطح بازار سراسر کشور جمع آوری و معدوم می‌کنند.
رفیعی پور تعداد واحد‌های تولید، توزیع و نگهداری انواع فرآورده‌های دامی در کشور را بیش از ۴۰۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت: این واحد‌ها شامل کشتارگاهها، دامداری ها، مرغداری ها، زنبورداری، آبزی پروری و مراکز عرضه فرآورده‌های پروتئینی و لبنی هستند.
مدیرکل دامپزشکی استان هم حفظ بهداشت و ارتقاء سلامت مردم را از اولویت‌های کاری این اداره برشمرد و گفت: در کهگیلویه و بویراحمد ۱۶۰ نیروی دامپزشکی در کنار ۴۵۰ نفر نیروی بخش خصوصی به مردم خدمات دامپزشکی ارائه می‌کنند.

بهمنش کمبود اعتبار، نیروی انسانی و تجهیزات را از مهمترین مشکلات پیش روی این اداره برشمرد و خواستار رفع آن‌ها شد.

او کار نیرو‌های دامپزشکی را سخت و طاقت فرسا در اجرای اهداف خود دانست و از مسئولان کشوری خواست با پیگیری‌های بیشتر با مسئولان عالی رتبه دستگاه قضایی این ادارات کل را در شهرستان‌ها برای نیل به اهدافش حمایت کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان هم گفت: جمعیت دامی در این استان ۱ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۳۳ راس بز و بزغاله، ۹۰۵ هزار و ۴۶۳ راس گوسفند و بره، ۴۰ هزار و ۴۲۵ راس گاو و گوساله است.

جمشیدی همچنین جمعیت طیور بومی استان را ۸۲۶ هزار و ۳۹۵ قطعه اعلام کرد و افزود:۱۴۵ واحد طیور گوشتی با ظرفیت ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار قطعه، ۵ واحد پرورش مرغ تخم گذار با تولید ۲۱۰ هزار قطعه، واحد پرورش شتر مرغ با ظرفیت ۵۰۰ قطعه، ۵۰ هزار و ۹۲۵ مرکز پرورش زنبور عسل و ۶ واحد صنعتی با ظرفیت ۱۲ هزار قطعه در استان فعالیت می‌کنند.

او همچنین تعداد مزارع پرورش ماهیان سردآبی در استان را ۲۱۴ واحد با ظرفیت ۵۸ میلیون و ۴۳۱ هزار قطعه اعلام کرد و گفت:۲ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت ۳۰۰ تن در سال هم در این استان فعالیت دارند.

جمشیدی از مسئولان کشوری خواست در تامین نهاده‌های دامی، دارو، واکسن و نیروی موردنیاز این اداره را حمایت کنند.

انتهای پیام/ط

به کارگیری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در ادارات دامپزشکی سراسر کشور 

برچسب ها: اشتغال ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.