بالا بودن سرانه فضای کتابخانه ای کهگیلویه وبویراحمداز میانگین کشور

سرانه فضای کتابخانه ای کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشور بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، رحیمیان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان ۲.۶ متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد که این میزان نسبت به نرم کشوری بیشتر است. بالا بودن سرانه فضای کتابخانه‌ای استان از میانگین کشور

یاسر رحیمیان با بیان اینکه در استان کتابخانه سیار وجود ندارد، افزود: ۶۴ کتابخانه فعال در این استان وجود دارد که از این تعداد، ۳۴ کتابخانه شهری، ۳۰ کتابخانه روستایی و ۷ کتابخانه مشارکتی با مشارکت بسیج و سازمان زندان‌ها در شهرستان‌های مختلف فعالیت دارند.

او با بیان اینکه در این استان ۴۷ هزار نفر عضو کتابخانه هستند که ۵۵۰ هزار نسخه کتاب برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفرجمعیت این استان بیش از ۷۴ نسخه کتاب وجود دارد.

اوگفت: بیشترین کتاب‌های مورد مطالعه افراد در استان ادبیات، رمان، دین، علوم اجتماعی، تاریخ، فلسفه و منطق هستند.

رحیمیان اضافه کرد: آمار به دست آمده نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر مردم به کتاب‌های علوم اجتماعی بیشتر از گذشته علاقه مندشده اند که این موضوع باعث ارتقاء فرهنگ در سطح استان می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت بهره برداری از کتابخانه شهر مادوان سرانه فضای کتابخانه‌ای در این شهر به بیش از ۶ متر زیربنا خواهد رسید، که با افتتاح آن تنها شهری در کشور خواهد بود که این وضعیت را دارا است.

او تاکید کرد: بیش از ۷۸ میلیون تومان در قالب تجهیزات در اختیار هر کتابخانه‌ای که ساخته می‌شود قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/د

بالا بودن سرانه فضای کتابخانه ای استان

برچسب ها: کتاب خوانی ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار