پوشش ۹۹.۵ درصدی طرح غربالگری شنوایی در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از پوشش ۹۹.۵ درصدی طرح غربالگری شنوایی در استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عرب نژاد، مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح غربالگری شنوایی سال ۸۷ با پوشش هشت درصدی در استان آغاز شد، گفت: در حال حاضر پوشش طرح در خراسان جنوبی به ۹۹.۵ درصد رسیده است.


او با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، سازمان ثبت احوال خراسان جنوبی و اداره کل بهزیستی استان افزود: این تفاهم نامه در راستای اجرای برنامه ملی غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و کودکان با هدف پوشش کامل موالید استان در زایشگاه‌های استان و مراکز خدمات بهداشتی درمانی و پیگیری حداکثری کودکان شناسایی شده در برنامه تا نتیجه درمان و به منظور پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از کم شنوایی و ناشنوایی و ارتقای سطح سلامت کودکان اجرایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برنامه کشوری غربالگری شنوایی نوزادان با هدف کشف نقایص شنیداری و انجام مداخله زود هنگام از بدو تولد نوزادان و شیرخوران انجام می‌شود.


او افزود: این برنامه از برنامه‌های ملی سازمان بهزیستی کشور است که از نیمه دوم سال ۸۷ با پوشش ۸ درصدی در استان آغاز و در حال حاضر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و اداره کل ثبت احوال استان به پوشش ۹۹.۵ درصدی جامعه هدف رسیده است.

انتهای پیام/ب

انجام غربالگری شنوایی در خراسان جنوبی

برچسب ها: بهزیستی ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار