رئیس سازمان نظام پزشکی مطرح کرد؛

استقبال از نصب کارتخوان در مطب پزشکان/ برخی افراد عامدانه به جامعه پزشکی هجمه وارد می‌کنند

ظفرقندی گفت: تیشه به جامعه پزشکی و خدشه دار شدن اعتماد مردم به پزشکان سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.

استقبال از نصب کارتخوان در مطب پزشکان/ برخی افراد عامدانه به جامعه پزشکی هجمه وارد می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی صبح امروز در مراسم روز پزشک که در ساختمان مرکزی بیمه سلامت برگزار شد با انتقاد از هجمه ناجوانمردانه به جامعه پزشکی اظهار کرد: نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس آمار‌های خودشان در زمینه فرار مالیاتی پزشکان که قبلا ۶ هزار میلیارد گفته شده بود، تکذیب کرده است.

او بیان کرد: از بحث مالیات استقبال می‌کنیم، زیرا مالیات برای مردم و ساختن کشور است و از شفاف بودن پرداخت مالیات و عدالت در این موضوع استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه قانون مالیات برای همه صنوف باید اجرا شود، بیان کرد: در صحنه سیاسی و اجتماعی مردم به معلمان و جامعه پزشکی اتکا می‌کنند و جامعه پزشکی سومین محل اعتماد و اتکا مردم است؛ اگر تیشه به اتکا مردم زده شود، کاری خطرناک است.


بیشتر بخوانید: پزشکان، تافته جدا بافته امور مالیاتی/ کارزار داغ نصب کارتخوان در مطب پزشکان به کجا رسید؟


او با اشاره به اینکه اگر اعتماد مردم به جامعه پزشکی خدشه دار شود بیماران داروی پزشکان را مصرف نمی‌کنند، افزود: برای راحتی و رفاه حال مردم از نصب کارت خوان در مطب پزشکان استقبال می‌کنم.

ظفرقندی ادادمه داد: برخی از افراد عامدانه به جامعه پزشکی هجمه وارد می‌کنند و عده‌ای دیگر غفلت کرده و ندانسته علیه جامعه پزشکی کار‌هایی می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند.

مردم مشتریان اصلی بازار سلامت کشور

در ادامه مراسم انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه پزشکی پیشرفت قابل توجهی در کشور داشته، زحمات جامعه پزشکی امید به زندگی در کشور را افزایش داده و میزان مرگ و میر‌ها به همان نسبت کم شده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه دستاورد‌های خوبی در حوزه دارو به دست آمده است، تاکید کرد: باید به این موضوع ورود کنیم که آیا اصلاحات در نظام خدمت‌رسانی به مردم انجام شده است  یا خیر که در این زمینه سازمان بیمه گر و ارائه دهندگان خدمت به مردم نقش پر رنگی را می‌توانند ایفا کنند چراکه مردم و بیمه شدگان همواره مشتریان اصلی بازار سلامت کشور به حساب می‌آیند.

محسنی بندپی ادامه داد: امروزه ارائه دهندگان خدمت با شرایطی مواجه اند که پیچیده‌ترین بیماری‌ها به وسیله آن‌ها تشخیص و درمان می‌شود و خوشبختانه باید بگویم که وزارت بهداشت و بیمه سلامت سیاست‌گذاری و اقدامات خوبی در زمینه ارتقای سلامت مردم انجام داده است.

غفلت از توجه به سلامت روان مردم

او گفت: تمام ارکان مراقبت‌های اولیه برای آموزش بهداشت و پوشش واکسیناسیون در کشور انجام شده است و متاسفانه ما یادمان رفت که به سلامت روان مردم توجه کافی داشته باشیم و من معتقدم وزارت بهداشت باید در این خصوص فکری بکند.

استاندار تهران یادآوری کرد: افراد سالمند ۴ تا ۵ برابر افراد عادی نیازمند مراقبت هستند و از سال ۹۵ کشور با پدیده سالمندی روبه‌رو است در نتیجه اکنون  تعداد مراجعه افراد سالمند به مراکز ارائه دهنده خدمت ۵ برابر افراد عادی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
دکتر محمدرضا ظفرقندی: پزشکان به هیچ عنوان در مقابل پرداخت مالیات عادلانه، گارد ندارند و مطیع قانون هستند، اما به شرط آن که همه مشمول یک قانون باشند و همه نهادها مالیات خود را پرداخت کنند
آخرین اخبار