صید میگو از ۱۲ شهریور در آب‌های بوشهر ممنوع است

رئیس پژوهشکده میگو کشور اعلام کرد: صید این آبزی از دوازدهم شهریور در آب‌های ساحلی استان‌های بوشهر و خوزستان ممنوع است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، یکی از کار‌های پژوهشکده میگوی کشور که در بوشهر مستقر است، تعیین زمان آغاز و ممنوعیت صید میگوست که بر اساس نتایج گشت‌های تحقیقاتی مشخص می‌شود.

رئیس پژوهشکده میگو کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اعلام کرده است، پس از بررسی ذخایر میگو، سه‌شنبه دوازدهم شهریور به عنوان زمان ممنوعیت صید در نظر گرفته شده است.

عقیل دشتیان مسئولان شیلات استان بوشهر نسب بیان کرد: صید میگو از سی ام تیر برای قایق‌ها و از اول مرداد برای لنج‌ها آزاد شده بود و با هدف نگهداری بخشی از ذخایر میگو برای زاد آوری و احیاء آن برای سال بعد، همچنین جلوگیری از اثر تخریبی صید ترال بر زیستگاه آبزیان، صید میگو در تاریخ اعلام شده ممنوع خواهد شد.

او گفت: آب‌های شمال استان بوشهر با آب‌های استان خوزستان محل صید مشترک به شمار می‌رود به همین علت، به طور همزمان ممنوعیت صید در آب‌های استان خوزستان و بوشهر اعمال می‌شود.

مسئولان شیلات استان بوشهر اعلام کرده‌اند که از ابتدای صید تا اول شهریور، هزار و ۸۰ تن میگو در این استان صید شده است که ۳۴ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه پارسال بوده است.

وقتی که ۷۰ درصد اندازه میگو‌های بررسی شده در گشت‌های تحقیقاتی، بیش از ۱۲ سانتیمتر باشد، صید آزاد می‌شود و زمانی که صید روزانه لنج‌ها به کمتر از ۴۰ کیلوگرم برسد، صید پایان می‌یابد.

بیشتر ذخایر میگوی استان بوشهر از نوع ببری سبز است که از بهترین گونه‌های خلیج فارس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

صید میگو دوازدهم شهریور ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.