رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند؛

امسال پزشک متخصص بیشتری جذب می‌کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تلاش می‌شود با کمک وزارت بهداشت سهمیه پزشکان متخصص استان افزایش یابد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، دهقانی فیروزآبادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در نشست خبری گفت: پارسال ۶۰ پزشک متخصص برای شهرستان‌ها جذب شده که امسال تلاش می‌شود با کمک وزارت بهداشت این سهمیه افزایش یابد.


او با بیان اینکه ۲۴ شهریور نشست اختصاصی برای گرفتن سهمیه در وزارت بهداشت و درمان برگزار می‌شود، افزود: تلاش می‌شود در تمام رشته‌های تخصصی مورد نیاز مردم این سهمیه‌ها جذب شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از نبود فلوشیب نازایی و ناباروری در مرکز درمان ناباروری استان خبرداد و گفت:امسال دو متخصص زنان که بومی استان هستند در آزمون فلوشیب قبول شدند که پس از گذراندن دوره آموزشی ۱۸ ماهه، در مرکز درمان ناباروری مشغول به کار خواهند شد.


دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه از زمان راه اندازی مرکز درمان ناباروری در بیرجند تا کنون ۵۲ نوزاد متولد شده اند، افزود: از این تعداد ۲۸ نفر پسر و ۲۴ نفر دختر هستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به طرح‌های افتتاح شده این دانشگاه در هفته دولت اشاره کرد و گفت:پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای قهستان، ساختمان اورژانس فردوس (سه راهی مهوید)، پایگاه اورژانس جاده‌ای ۱۱۵ ماهیرود، مرکز خدمات جامع سلامت شهری اسدیه، مرکز خدمات جامع سلامت روستای چهکند، پایگاه خدمات جامع سلامت شهری شعبانیه بیرجند و ساختمان مستقل دانشکده بهداشت از جمله طرح‌های شاخصی بود که در هفته دولت به بهره برداری رسید.

 


دهقانی با بیان اینکه در هفته دولت همچنین تیم‌های ویژه پزشکی و مراقبت بهداشتی به روستا‌های محروم استان اعزام شدند، افزود: خدمات ارائه شده از سوی این تیم‌ها شامل خدمات پزشکی و دارویی رایگان در ۴۰ روستای مرزی، خدمات مراقبت بهداشتی به ۲۲ نفر از روستائیان ذکری و گل نی و خدمات دندانپزشکی و مامایی گروه جهادی رضوان در روستای همت آباد زیرکوه است.


او همچنین با اشاره به طرح‌های عمرانی در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: بیمارستان خوسف با پیشرفت ۴۳ درصدی و اورژانس ۱۱۵ و ICU بیمارستان نهبندان از جمله طرح‌های در حال ساخت است همچنین پیمانکار ساخت بیمارستان دوم قاین مشخص شده و پیمانکار بیمارستان بشرویه هم تا سه ماه آینده مشخص خواهد شد.


دهقانی فیروزآبادی از پیگیری برای ساخت بیمارستان جدید در زیرکوه یا توسعه بیمارستان فعلی دراین شهرستان هم خبرداد.
انتهای پیام/ب


تولد ۵۲ نوزاد درمرکز ناباروری در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.