در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کسری بودجه ۴۵ میلیارد تومانی در دانشگاه تربیت مدرس/ اولین خوابگاه سبز راه اندازی می‌شود

معاون دانشگاهی دانشگاه تربیت مدرس گفت‌: دانشگاه با حدود ۱۵ درصد کسری بودجه مواجه است که رقم آن حدود حدود ۴۵ میلیار تومان می‌شود.

تنها ۳۵ درصد از بودجه مصوبه را دریافت کرده‌ایم/کسری چنذین میلیاردی در بودجه کشورمسعود رضایی معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر مشکلات مالی بر ارائه خدمات دانشجویی اظهار کرد: بودجه ارائه شده به بخش دانشجویی کمتر از آنچه که برای ارائه خدمات مناسب به آن احتیاج داریم در نظر گرفته شده و متأسفانه تحریم‌های اعمال شده و شرایط کشور موجب شده است تا مشکلات و مسائل مالی در کشور خودنمایی کند و این موضوع دامن‌گیر دستگاه‌های زیادی از جمله وزارت علوم و دانشگاه‌ها هم است.

او گفت: اساسا در معاونت دانشجویی با ۲ دغدغه اساسی مواجه هستیم که تأمین فضای خوابگاه‌ها و تأمین اقلام اساسی برای تغذیه دانشجویان است؛ مشکلات ما در تأمین خوابگاه‌ها منجر شده است به اجاره خوابگاه برای تأمین نیاز‌های دانشجویان اقدام کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمتی که در اقلام غذایی داشته‌ایم، پیمانکار‌ها نمی‌توانند از نظر توان مالی موضوع تغذیه دانشجویی را پوشش دهند، از طرفی دانشگاه هم هنوز اعتبارات لازم از سازمان برنامه و بودجه دریافت نکرده است.

رضایی ادامه داد: از حدود ۵۰ درصد بودجه که به ۶ ماه اول دانشگاه‌ها اختصاص داده شده بود، تنها ۳۵ درصد تخصیص پیدا کرده و این کمبود ۱۵ درصدی مشکلات زیادی را برای دانشگاه‌ها به وجود آورده است.


بیشتر بخوانید: امروز زمان استفاده از فارغ‌التحصیلان داخلی است/ استعفای «صدوق» بدون فشار سیاسی بود


تنها ۳۵ درصد از بودجه مصوبه را دریافت کرده‌ایم

او گفت: اگر بودجه دانشگاه‌ها را ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر بگیرید، این ۱۵ درصد کسری حدود ۴۵ میلیارد تومان است و این مبلغ بزرگ از کسری بودجه می‌تواند مشکلات زیادی را برای دانشگاه‌ها به خصوص در تأمین نیاز‌های اساسی مثل خوابگاه و غذا ایجاد کند.

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به تنگنای شدید مالی که دانشگاه‌ها در آن قرار دارند، بیان کرد: علاوه‌بر موارد ذکر شده هزینه‌های دیگری مثل مراکز بهداشت، کلینیک‌ها، مراکز تربیت بدنی، مسابقات ورزشی و غیره نیاز به تخصیص هزینه دارند که با این کمبود بودجه به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

رضایی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه تربیت مدرس ۲ خوابگاه در حال احداث دارد و امیدوار هستیم که تا پیش از شروع سال تحصیلی به اتمام برسد و در اختیار دانشجویان قرار بگیرد، علاوه‌بر این فضای خوابگاهی به نام اولین خوابگاه سبز کشور هفته گذشته کلنگ‌زنی شده و امیدوار هستیم به تأمین نیاز خوابگاه‌های این دانشگاه کمک کنیم.

او ادامه داد: مکاتبات و جلسات متعددی با وزیر و سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم و امیدوار هستیم که تا یک ماه آینده بخشی از این کسری بودجه تأمین و نیاز‌های دانشگاه‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار