رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب:

حدود ۸۵ درصد نیاز کشور به روغن از طریق واردات تأمین می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب گفت:حدود ۸۵ درصد نیاز کشور به روغن از طریق واردات تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،علی دیانتی، رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب، در  همایش کشت‌های پاییزه گندم، جو و کلزا  گفت: در زمینه ایجاد امنیت اکولوژیکی، حفاظت از منابع تولید، توسعه کشاورزی پایدار، جلوگیری از تخریب محیط زیست و بحران‌های زیست محیطی باید برنامه ریزی اصولی داشته باشیم.

دیانتی با اشاره به اینکه  حدود ۸۵ درصد نیاز کشور به روغن از طریق واردات تأمین می‌شود گفت: جهت رسیدن به خودکفایی در این خصوص ترویج و توسعه کشت کلزا در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد.

او ادامه داد:کلزا محصول مناسبی در تناوب زراعی با غلات است و بدلیل تثبیت ازت خاک، موجب افزایش ۲۵ درصدی عملکرد غلات کشت شده بعد از کلزا در مزرعه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اعلام آمادگی کامل در تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشت‌های پاییزه بویژه کلزا، خواستار حمایت همه جانبه مسئولین سازمان از کلزاکاران در زمینه ارائه تسهیلات بانکی، تامین بموقع ماشین آلات مورد نیاز تولید کلزا و استفاده از پهباد‌ها در سم پاشی مزارع بمنظور کنترل آفات و بیماری ها، گردید.

او پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به کلزاکاران، خرید تضمینی کلزا به قیمت مناسب و پرداخت بموقع مطالبات کلزاکاران را از دیگر مزایای کشت کلزا و مقرون به صرفه بودن این محصول برشمردند.

 

انتهای پیام/م

برگزاری همایش کشت‌های پاییزه گندم، جو و کلزا




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.