درخشش ابهام‌آمیز سیاه چاله‌ای مرموز در کیهان

دانشمندان در جستجوی علت درخشش اسرار آمیز یک سیاه چاله‌ ناشناخته در فضای کیهان هستند.

درخشش ابهام‌آمیز سیاه چاله‌ای مرموز در کیهان

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان سازمان‌های فضایی اخیرا سیاه چاله‌ای را در محلی بسیار دور دست از کهکشان راه شیری کشف کرده‌اند که به دلیلی نامعلوم هر ۹ ساعت یکبار برای لحظاتی شروع به درخشش کرده و دوباره خاموش می‌شود. هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی از این سیاه چاله اسرار آمیز منتشر نشده است.


بیشتر بخوایند: جایزه ۳ میلیون دلاری برای نخستین تصویر ثبت شده از سیاه چاله


دانشمندان با اندازه‌گیری فاصله زمانی رسیدن نور به زمین مشخص کردند که این سیاه چاله در فاصله ۲۵۰ میلیون سال نوری از کره زمین قرار دارد. اشعه ایکس ارسال شده از این سیاه چاله در فضا منتشر می‌شود و پس از طی مسافت زیادی در کیهان به لنز تلکسوپ‌های موجود در مراکز تحقیقاتی زمین می‌رسد. اولین تصویر ثبت شده از سیاه چاله در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به وسیله تلسکوپ نیوتن ثبت شد.

درخشش ابهام‌آمیز سیاه چاله مرموز در دوردست

سیاه چاله اسرار‌آمیز دانشمندان را با سوالات زیادی مواجه ساخته است!

دانشمندان با بررسی تصاویر بدست آمده توانستند چرخه‌ای ۹ ساعته برای درخشش این سیاه چاله در نظر بگیرند و معتقدند میزان نور آن ۱۰۰ برابر درخشان‌تر از اندازه‌ای است که توسط چشم انسان دیده می‌شود. جیوانی مینیوتی اخترشناس مطرح اسپانیایی سیاه چاله مرموز را به شمعی در کیهان تشبیه کرده است و کشف آن را مسئله‌ای شگفت‌انگیز عنوان کرده است.

درخشش ابهام‌آمیز سیاه چاله مرموز در دوردست

تاکنون چندید نظریه در مورد نوع و علت درخشش این سیاه چاله بیان شده است، ولی هیچکدام از نظریه‌ها از سوی مجامع معتبر تحقیقات فضایی در جهان تایید نشده و دانشمندان نتوانسته‌اند به اتفاق نظر برسند. جیوانی مینیوتی گفت: "ما باید تحقیقات بیشتری را در مورد این سیاه چاله انجام دهیم. ممکن است وجود سیاره یا ستاره‌ای خاص در فاصله‌ای نزدیک از سیاه چاله موجب بروز این چرخه درخشش شود. شاید تحقیقات بیشتر از این سیاه چاله اسرار ناشناخته شده‌ای را از کیهان آشکار سازد."

انتهای پیام/

اخترشناسان به دنبال پاسخی قطعی برای درک علت درخشش سیاه چاله ناشناخته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار