ادامه کمک خیران برای دانش آموزان نیازمند مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: هزار بسته کمک تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند مازندرانی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در آیین اجرای طرح مهر تحصیلی که در سالن توحید بهشهر با هدف اجرای نیت واقف و اهدا کمک‌های تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند برگزار شد، گفت: موقوفات بسیاری در مازندران با نیت‌های مختلفی وجود دارد که نشان دهنده نگاه بلند واقفان خیراندیش است.

او با بیان اینکه موقوفات موجب خوشحالی بسیاری از خانواده‌های نیازمند شده است، افزود: در اجرای طرح مهر تحصیلی از محل موقوفه میرزا مهدی‌خان اشرفی هزار بسته کمک تحصیلی به ارزش یک میلیارد ریال به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد نیات موقوفات استان مربوط به عزاداری برای امام حسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر است، گفت: در گذشته واقفان بیشتر برای اطعام‌دهی وقف می‌کردند، اما امروزه ما در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و تحصیل دچار مشکلاتی هستیم که نیاز است واقفان در انجام وقف‌های جدید به نیاز‌های روز جامعه توجه کنند.

حجت‌الاسلام حیدری با بیان اینکه اوقاف فقط می‌تواند در راستای نیت واقف عواید موقوفات را هزینه کند، افزود: اوقاف در زمان تحریم پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه را با کمک مردم و موقوفات در مرحله اجرا دارد که موجب اشتغالزایی شده است.

او با بیان اینکه موقوفات برای شخص خاصی نیست بلکه برای مردم و جامعه هدف نیت موقوفه است، گفت: اوقاف از نظر شرعی و قانونی نمی‌تواند انحرافی در اجرای نیت واقف ایجاد کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: میرزا مهدی‌خان اشرفی که اقدام به وقف کرده است نامش برای همیشه ماندگار خواهد بود و برای همیشه عواید این موقوفه صرف هزینه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند می‌شود.

انتهای پیام/ م

اهدای هزار بسته کمک تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.