آلودگی نفتی در اطراف جزیره خارگ پاکسازی شد

آلودگی نفتی محدوده جنوبی جزیره خارگ در استان بوشهر پاکسازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در پی دریافت تصاویر ماهواره‌ای و گزارش شناور‌های محلی، مبنی بر آلودگی نفتی در محدوده جنوب خارگ، مرکز هماهنگی مقابله با آلودگی این اداره کل، بررسی این موضوع را آغاز کرد.

سیاوش ارجمندزاده افزود: شناور‌های ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی استان از بندر‌های خارگ و عامری در چندین نوبت به موقعیت آلودگی اعزام شدندو  پس از بررسی میدانی و بر اساس شواهد، مشخص شد این آلودگی ناشی از فعالیت شرکت‌های عملیات برداشت نفت در منطقه است.

او ادامه داد: این آلودگی نفتی با نظارت مستقیم اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و با همکاری شرکت نفت فلات قاره در چندین نوبت به روش بیولوژیکی پاکسازی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: به منظور اطمینان از پاکسازی آلودگی نفتی، پایش هوایی در دو نوبت با استفاده از واحد پروازی صورت گرفت.

ارجمندزاده گفت: این اداره کل با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای بیش از ۲۴ ساعت پایش دریایی و دو ساعت پایش هوایی شرایط محیط زیست دریایی منطقه را به صورت لحظه‌ای تا اطمینان یافتن از پاکسازی رصد کرده است.

بیش از ۹۰ درصد نفت ایران از جزیره خارگ صادر می‌شود.

این جزیره در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ک

آلودگی نفتی جنوب خارگ برطرف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.