معاون وزیر آموزش وپرورش مطرح کرد؛

پوشش ۲۰ درصدی دانش آموزان مدارس غیر دولتی

معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: ۲۰ درصد از مکان تحصیل دانش آموزان استان را مدارس غیر دولتی پوشش می‌دهد.

پوشش ۲۰ درصدی دانش آموزان کرمانی در مدارس غیر دولتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، درهفتمین جلسه شورای آموزش وپرورش که با حضور جمعی از مسئولان ورئیس سازمان مدارس ومراکز غیر دولتی ومشارکت‌های مردمی، مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش وپرورش بابیان اینکه مدارس غیر دولتی ۲۰ درصد از دانش آموزان استان راپوشش می‌دهند، گفت: این امر باری از دوش آموزش وپرورش برمی دارد ولازم است که به حمایت از آن‌ها توجه لازم صورت گیرد.

او با اشاره به این مطلب که جذب خیرین باید کار ویژه‌ای در استان کرمان صورت گیرد، افزود: در اکثر استان‌های کشور در هر سال دو جشنواره اخیران مدرسه ساز برگزار می‌شود ودر کنار آن ظرفیت کارخانجات اقتصادی بزرگ استان نیز برای توسعه مدارس به کار گرفته می‌شود.

زینی وند بیان کرد:هدف از تشکیل شورای آموزش وپرورش استان بهره گیری از امکانات استان است.

او افزود: فضای آموزشی در استان کرمان به طور کلی نیاز به توجه جدی دارد ومصوبات لازم برای حل مسائل ومشگلات آموزش وپرورش را مد نظر خواهیم داشت.

استاندار کرمان در این نشست در خصوص پرداخت سهم دولت در ساخت مدارس، گفت: در این جلسه مصوب شدکه سهم دولت در مشارکت با خیران به هرمیزان که امسال تحقق یافت وخیران هزینه کردند از سوی دولت پرداخت شود.

او عنوان کرد: به منظور جلب کمک شرکت‌های بزرگ  ومعین‌های اقتصادی استان در توسعه مدارس، قرارشد در جلسه با معین‌های اقتصادی باحضور معاون وزیر ورئیس سازمان مدارس ومراکز غیر دولتی ومشارکت‌های مردمی در این خصوص بحث وتبادل نظر شود تا به هر میزان که امکان داشته باشد از کمک شرکت‌ها برای مسائل آموزش وپرورش استفاده کنیم.

اوگفت: مقرر شد که با پیگیری اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان، همایشی از خیران استان، کشور وایرانیان مقیم خارج برگزار و از آنان بخواهیم که به آموزش وپرورش استان کرمان کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان نیز در این جلسه بابیان اینکه موضوع آموزش وپرورش به قدری اهمیت دارد که در پیش نویس قانون اساسی پیشنهاد  شده که بجای وزارت آموزش وپرورش، قوه‌ای به این نام داشته باشیم ،بیان کرد : نخستین معلم خود خداوند وپیامبر اکرم (ص) هستند ومعلمی تقدیس خاص خود رادارد وجایگاه معلمی، چون فهم ودرک آدمی را بالا می‌برد انسان سازی به معنای واقعی رابه دنبال داشته وجایگاه عظیمی دارد.

امام جمعه کرمان بابیان اینکه درصدی از مدارس وجود دارند که در زمین موقوفه ساخته شده اند، افزود:دانش آموزان در حالی در این مدارس تحصیل می‌کنند که حقوق قانونی وشرعی این موقوفات پرداخت نمی‌شود.

اواز شورای آموزش وپرورش خواستار فکر اساسی در این زمینه شد.

مدیر کل آموزش وپرورش در ادامه این نشست به اقدامات انجام شده برای ساماندهی اماکن رفاهی فرهنگیان اشاره کرد وگفت: معلم رکن اصلی آموزش وپرورش ونظام تعلیم وتربیت است و هرچه با دغدغه کمتری به کلاس درس بروند، نتایج بهتری برای نظام آموزشی وجامعه رقم خواهند زد.

اسکندری نسب عنوان کرد: حوزه درمان فرهنگیان نیز کلینیک فرهنگیان در دست تجهیز است واین مراکز در شهرستان‌های سیرجان، زرند، رفسنجان وجیرفت فعال هستند.

او گفت: برای رسیدن به توسعه عدالت آموزشی ۶۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر در سطح استان در حال آموزش دانش آموزان هستند که از این تعداد ۲۵۱ مدرسه دارای کمتر از ۵ دانش آموز هستند.

مدیر کل آموزش وپرورش افزود: از ابتدای دولت تدبیر وامید تاکنون ۲ هزارو ۵۰۰ کلاس درس با استفاده از ظرفیت خیران در استان کرمان احداث شده وبه بهره برداری رسیده است.

او همچنین بیان کرد: در شهر کرمان قریب ۲۱ فضای آموزشی دونوبته وجود دارد که باید تلاش شود تا این مدارس از چرخه کار دو نوبته خارج شوند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۰ هزار دانش آموز در حفظ جز سی ام قرآن مشارکت کردند، گفت: ۵ هزار و ۳۰۰ دانش آموز در سال گذشته به راهیان نور اعزام شده اند ودر سال جاری نیز در هرمدرسا یک یادواره شهدا برگزار خواهد شد.

او پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان کرمان را ۹۷ درصد دانست وبیان کرد: استان کرمان در تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان پیش دبستانی جز پنج استان برتر کشور است.

مدیر کل آموزش وپرورش با اشاره به اینکه ۳۲ هزار نفر از دانش آموزان استان کرمان در مدارس شبانه روزی تحصیل می‌کنند ونیاز به حمایت‌های ویژه دارند، تصریح کرد: در حال حاظر ۳۴ هزار دانش آموز اتباع بیگانه نیز در استان کرمان در حال تحصیل هستند.

او درخصوص جمع آوری بخاری‌های نفت سوز گفت: در ابن راستا کار‌های خوبی در استان کرمان انجام شده است که تاکنون ۱۷ مدرسه مهارت در استان کرمان راه اندازی شده است.

اسکندری نسب به برنامه ریزی برای طرح توسعه حفظ جزء سی ام قرآن کریم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط نیز اشاره کردوگفت: ۱۸ دارالقرآن در استان کرمان نیاز به رفع مشکلات دارند که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

اسکندری نسب افزود: انس داش آموزان با قرآن کریم یکی از بهترین راهکار‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

در این جلسه درخصوص سهم آموزش وپرورش از محل عوارض پروانه‌های ساختمانی مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

۲۰ درصد دانش آموزان کرمان در مدارس غیردولتی درس می خوانند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.