مولانوری:

پروانه حزب اسلامی قانون تصویب شد/ برگزاری انتخابات دبیران کل احزاب در دوم آبان

دبیر کمیسیون ماده ده احزاب مصوبات دهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور را تشریح کرد.

ملابه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید ملانوری مدیرکل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور در نشست خبری با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدا گفت: امروز هشتمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ در سال ۹۸ برگزار شد که مصوبات آن را در ادامه اعلام می‌کنم.

او ادامه داد: گزارش مجمع عمومی جمعیت اسلامی فرهنگیان مطرح شد، با اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه، گزارش آن تصویب شد. این شرایط برای مجمع نیرو‌های خط امام(ره) هم مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت. همین بررسی برای حزب جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی هم مطرح شد و با اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه تصویب شد.

مولانوری گفت که صدور پروانه حزب اسلامی قانون تصویب شده، اما صلاحیت یکی از بازرسان این حزب احراز نشده است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: دو پرونده تاسیس حزب داشتیم، یکی به نام اصلاحات نوین با گستره کشوری که تصویب نشد و پروانه حزب کار و کرامت انقلاب اسلامی استان لرستان بررسی شد که با تصویب اصلاحاتی در اساسنامه تصویب شد.

مولانوری اظهار کرد: در استان اردبیل با تاسیس جامعه جوانان متحد اسلامی، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، حزب مردمی اصلاحات و جوانان ایران اسلامی، صلاحیت مسئولان شعبه‌شان مورد تصوب قرار گرفت.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: صلاحیت مسئولان احزاب حزب اراده ملت، اعتدال و توسعه و همبستگی ایران اسلامی، جمعیت حامیان ایران اسلامی در آذربایجان شرقی مصوب شد.

او در ادامه افزود: در استان کرمان جمعیت ایثارگران ایران اسلامی، جوانان ایران اسلامی، مردم سالاری، همبستگی ایران اسلامی و مجمع نیرو‌های خط امام تصویب شد.

او افزود: دوره عضویت نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ تمام و اعضای هیئت نظارت در انتخابات مشخص شد. اولین جلسه هیئت نظارت و تقویم زمانی انتخابات مشخص شد.

او گفت: به ۱۱۶ حزب اعلام کردیم از ۳۰ شهریور ۹۸ تا امروز مهلت ثبت‌نام برای عضویت این کمیسیون بود اما تا ساعت ۱۲ ظهر فردا این ثبت‌نام تمدید شد. پس از آن، سه روز مهلت بررسی صلاحیت ثبت‌نام‌شدگان داریم و بعد از اعلام نتایج آن، دو روز می‌توانند اعتراض کنند و نهایتاً سه روز بعد مجدد اعلام می‌کنیم.

ملانوری با بیان اینکه قرار بود انتخابات دبیران کل احزاب ملی در نوبت صبح و ساعت ۱۴ دبیران کل احزاب استانی در روز ۲۵ مهر برگزار شود، گفت: از آنجایی که انتخابات دو روز پیش از مراسم اربعین است کمیسیون تصویب کرد انتخابات در دوم آبان ماه برگزار شود، اما فرآیند انتخابات طبق روال اعلام شده خواهد بود.

ملانوری تاکید کرد: جبهه جمنا، جبهه هماهنگی اصلاحات، جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی، جبهه پیشرفت و عدالت و جبهه اصولگرایان استان قم در محدوده استان قم تنها جبهه‌های قانونی هستند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در مورد دو تشکل مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز گفت: مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز دو تشکل سیاسی هستند که با نظر امام خمینی(ره) ایجاد و ادامه فعالیتشان با اذن رهبر معظم انقلاب است و فعالیت آن‌ها منع قانونی ندارند.

ملانوری در پایان با تاکید بر اینکه عدم احراز صلاحیت‌ها را طبق روال ابتدا شفا‌هاً و بعد به صورت کتبی و محرمانه به احزاب اعلام می‌کنیم، افزود: مرحله آخر رسانه‌ای کردن عدم احراز صلاحیت‌هاست و دبیر کلی که اعلام شده بود صلاحیتش احراز نشده است فعلاً رسانه‌ای نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار