کمک به عشایر، کمک به رونق تولید است / تسهیلات اشتغال عشایری باید راستی آزمایی شود

استاندار کرمانشاه گفت:روغن کرمانشاهی یکی از محصولات مهم عشایری است که باید برای برندینگ بهتر آن برنامه ریزی شود.

کمک به عشایر، کمک به رونق تولید است / تسهیلات اشتغال عشایری باید راستی آزمایی شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بازوند استاندار کرمانشاه اظهار داشت: نشست شورای عشایری استان در میان بزرگان و نمایندگان این قشر تولیدکننده و تلاشگر برگزار شده است تا مشکلات آن ها بی واسطه و مستقیم توسط خود آن ها مطرح شوند.


او گفت: از قدیم‌الایام با سبک زندگی عشایری آشنا بوده‌ام و با دشواری ها و مشکلات این عزیزان بیگانه نیستم در گذشته زندگی عشایری چندان به بخش دولتی محتاج و وابسته نبود و از رونق تولید خوبی برخوردار بودند. در شرایط فعلی نیز زندگی عشایری نباید چندان به دولت وابسته شود و این بخش تنها باید بسترها را فراهم کند.

بازوند با بیان اینکه زنجیره از پشم تا فرش با تعریف جایگاه عشایر باید تشکیل شود گفت:طرح اسکان عشایر باید به شکلی اجرا شود که سبب کاهش درآمدهای آن‌ها نشود و سبک زندگی آن‌ها از حالت سنتی خارج نگردد.


 او گفت: ۱۱ کانکس مدرسه سیار جهت آموزش عشایری در اختیار این عزیزان قرار می گیرد و مراتع استان قابلیت بسیار زیادی برای کشت گیاهان دارویی دارند و اجرای این طرح‌ها با مشارکت عشایر کاملا امکان پذیر است بسیاری از گردشگران دوست دارند به جای مکان‌ها و هتل‌های لاکچری، از زندگی عشایری و سنتی بازدید کنند و این سبک زندگی برای آن‌ها از جذابیت‌های فوق العاده‌ای برخوردار است.


بازوند بیان کرد: گردشگری عشایری تکمیل کننده گردشگری روستایی است و اداره میراث فرهنگی و گردشگری باید برای توسعه این بخش برنامه ریزی کنداداره منابع طبیعی با عشایر همراه باشد و به آن ها کمک کندعشایر یک قشر تولید کننده است و کمک به عشایر در واقع کمک به رونق تولید کشور است.


او گفت: مشکلات تردد عشایر استان به مناطق گرمسیری ایلام را با استاندار این استان مطرح و حل و فصل می کنیمتسهیلات اشتغال عشایری باید راستی آزمایی شود تا معلوم شود به دست عشایر واقعی رسیده است یا خیر.

 

انتهای  پیام/ز

 

گردشگری عشایری تکمیل کننده گردشگری روستایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.