درماندگی دولت فرانسه در حل بحران شیمیایی روآن + فیلم

با گذشت ۱۰ روز از فاجعه زیست محیطی در شهر روآن در شمال غربی فرانسه، رسانه‌های این کشور از درماندگی دولت در حل بحران خبر می‌دهند.

درماندگی دولت فرانسه در حل بحران شیمیایی روآن + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، آتش سوزی و انفجار‌های مهیب در کارخانه تولید مواد سوختی و شیمیایی شهر روآن فرانسه با وجود آنکه تلفات جانی نداشته، اما به دلیل نشت مواد سمی و شیمیایی نگرانی‌های جدی را در این کشور به همراه داشته است.

گفته می‌شود پنج هزار تن مواد آلاینده شامل ۳۰۰ نوع مواد سوختی و شیمیایی به شکل دود و مایعات سمی در اثر این حادثه وارد محیط زیست شده است.

کارشناسان محیط زیست هشدار داده‌اند در صورت نبود چاره اندیشی فوری احتمال وجود فاجعه زیست محیطی گریبان انسان‌ها، احشام وطبیعت را خواهد گرفت و افراد زیادی در آینده از بیماری‌های پوستی، تنفسی و سرطان رنج خواهند برد.

با وجود حضور تقریبا نیمی از کابینه دولت فرانسه در محل حادثه، اما تاکنون راه حلی یافت نشده است و اظهارات ضد و نقیض مسئولان خشم مردم روآن و ۱۵ منطقه اطراف آلوده شده را برانگیخته است.

روز‌های گذشته هزاران نفر از مردم خشمگین این مناطق با تجمع مقابل فرمانداری روآن نسبت به شفاف نبودن مسئولان درباره خطرات این فاجعه زیستی دست به اعتراض زدند.

این فاجعه بزرگ زیست محیطی و درماندگی دولت در حل آن در حالیست که امانوئل مکرون و دولتش با شعار حفظ محیط زیست بر سر کار آمده‌اند.


بیشتر بخوانید: حمله‌ای مرگبار به قلب امنیتی فرانسه + فیلم 


انتهای پیام/
 

فاجعه زیست محیطی در فرانسه + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سعید فروزان
۰۱:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
مکرون دماغ خود را بالا نمیتواند بکشد چه رسد به حل مشکلات کشور ، آنوقت دولت ما ول کن شلوار او نیست ،
آخرین اخبار