حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سلامت فرآورده‌های خون ایرانی بالاتر از آمریکاست/ ایران الگوی کشور‌های منطقه در تولید پلاسمای باکیفیت

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سلامت فرآورده‌های خون ایران بالاتر از کشور آمریکاست و الگوی کشور‌های منطقه در تولید پلاسما هستیم.

سلامت فرآورده‌های خون ایرانی بالاتر از کشور آمریکاست/ ایران الگوی کشور‌های منطقه در تولید پلاسمای باکیفیتبشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:در حال حاضر بیش از ۲.۵ میلیون واحد پلاسمای مازاد جهت تولید دارو‌های مشتق از پلاسما به یک شرکت آلمانی ارسال شده است و طی سه سال گذشته از میان ۲.۵ میلیون خون تنها دو مورد هپاتیت A تشخیص داده شده است.

او ادامه داد: خطر انتقال ویروس هپاتیت C، B در اهدا کنندگان خون کشورمان بسیار پایین است و در این میان بر اساس بررسی ژنوم پلاسمای ارسال شده جهت تولید دارو‌های مشتق از پلاسما تخمین خطر سه ویروس هپاتیت B، C، HIV همسطح کشور‌های اروپایی است و سلامت فرآورده‌های خون ایران بالاتر از کشور آمریکا است و این موضوع به معنای این است که خطر بروز عفونت‌های هپاتیت B، C و HIV کمتر از آمریکا و همسطح کشور‌های اروپایی است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور بیان کرد: با تولید ۵۷ هزار و  ۳۵۵ لیتر پلاسمای ایرانی که از ۳۰۱ هزار و ۸۸۸ اهدای خون کامل به دست آمده است خوشبختانه هیچ موردی از هپاتیت B، C، HIV در این افراد دیده نشده است.

حاجی بیگی اظهار کرد: در حال حاضر ۱.۵ میلیون اهدا کننده که سالانه بیش از ۲ میلیون و یکصد هزار واحد خون اهدا می‌کنند فرآورده‌های خونی سالم تامین و نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برطرف می‌شود.


بیشتر بخوانید: ادای نذری به رنگ عشق توسط عزاداران امام حسین (ع)


او گفت: امروزه فرآورده‌های مشتق پلاسما نقش فراوانی در سلامت افراد دارند و کیفیت محصولات خون و پلاسمای ایرانی یک شاخص مهمی محسوب می‌شود و ایران به عنوان الگوی قابل اتکا برای کشور‌های منطقه در زمینه تولید پلاسمای با کیفیت بالا قرار دارد.

انتهای پیام /

آخرین جزئیات کیفیت خون و فرآورده های خونی مردم ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خدمات به اهدا کننده صفر
آخرین اخبار