کاهش شاخص کل بازار بورس در تالار ارومیه پس از ماه‌ها افزایش/ خرید و فروش بیش از ۴۰ میلیون سهام در تالار بورس آذربایجان غربی

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی از خرید و فروش بیش از ۴۰ میلیون سهام در و کاهش شاخص کل بازار در تالار بورس استان خبر داد.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: شاخص کل بازار بورس پس از ماه‌ها افزایش برای دومین هفته پیاپی با کاهش مواجه بود به طوری که در هفته گذشته با سه هزار و ۸۳۳ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۳۰۵ هزار و ۸۰۷ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۸۵ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به رقم سه هزار و ۷۸۲ واحد رسید.

او همچنین گفت: در هفته گذشته، تعداد ۴۰ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۱۹۲ اوراق اسناد خزانه اسلامی سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش ۲۰۹ میلیارد و ۲۳۲ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۴۴۶ ریال در بورس منطقه‌ای اذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت؛ که ۴۱ درصد آن مربوط به خرید و بقیه ان فروش بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی بیان کرد:در طول هفته در تالار ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۵ ایستگاه معاملاتی سهام و حق تقدم بیش از ۲۲۹ شرکت را معامله کردند که شرکت کارگزاری سرمایه و دانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با سی و ۳۲ درصد به خود اختصاص داد. همچنین در این هفته سهام شرکت بانک ملت ۹ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار داشته است.

جوادی همچنین به خرید و فروش یک ماهه سهام در تالار بورس منطقه‌ای استان نیز اشاره کرد و گفت: در مهرماه امسال تعداد افزون بر ۴۴۳ میلیون و ۲۹۴ هزار اوراق اسناد خزانه اسلامی سهم و حق تقدم از سهام ۴۸۴ شرکت بورسی و فرابورسی به ارزش بیش از یک هزار و ۷۸۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال در بورس منطقه‌ای اذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت؛ که ۴۹ درصد آن مربوط به خرید و بقیه ان فروش بوده است.

انتهای پیام/م

 

کاهش شاخص بورس در آذربایجان غربی

برچسب ها: بورس ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.