برای مقابله با قرص برنج؛

کارگاه‌های خانگی و غیر خانگی خرما در دشتستان بررسی شدند

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: از ۲۸۵ کارگاه خانگی و غیر خانگی خرما برای مقابله با استفاده از قرص برنج بازدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدحسین دریسی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: با توجه به اینکه استفاده از قرص برنج در انبار‌های نگهداری خرمای خانگی و غیر خانگی در  شهرستان دشتستان منجر به مسمومیت و فوت تعدادی از شهروندان شده، بازرسان بهداشت محیط حرفه‌ای و نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در کمتر از سه روز بیش از ۲۸۵ کارگاه خانگی و غیر خانگی نگهداری خرما را به صورت مشترک با کارشناسان جهاد کشاورزی بررسی کردند.

او افزود: شبکه بهداشت و درمان دشتستان به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی میان کارگاه‌ها تراکت آموزشی توزیع کردند و درباره استفاده نکردن از قرص برنج و علائم مسمومیت به خرماداران توضیح دادند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان از مردم خواست در صورت دیدن عوارضی مانند تهوع، درد معده، استفراغ، اسهال، تنگی نفس، احساس سرما، عطش، سردرد و سرگیجه به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا بیمارستان محل خود مراجعه کنند.

دریسی بیان کرد: مردم می‌توانند در صورت ددیدن استفاده از قرص برنج در انبار‌های خرما، موضوع را با تلفن گویای ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند.

مسمویت با قرص برنج در چند روز گذشته باعث جان باختن چهار نفر در دشتستان شده است.

انتهای پیام/ک

بازدید از کارگاه‌های خانگی و غیر خانگی خرما در دشتستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.