۱۳ آبانماه رویدادی فراموش نشدنی در تاریخ ایران

امام جمعه شهر یاسوج گفت: ۱۳ آبانماه رویدادی است که در تاریخ مبارزات ملت ایران فراموش نخواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های نماز امروز این شهر گفت: مبارزات ملت برای رهایی از چنگال طاغوت در فصل‌های مقاومت و ایستادگی تاریخ ماندگار و ملت ۱۳ آبانماه رویدادی فراموش نشدنی در تاریخ ایرانآزاده ایران به آن مفتخر است.
حجه الاسلام موسوی اعظم افزود: در این میان ۱۳ آبان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که این روز با حوادث بزرگی قبل و بعد از انقلاب آمیخته است.
او تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) را یکی از رویداد‌های مهم سیاسی جهان و انقلاب دوم ملت دانست و ادامه داد: در این روز چهره آمریکا شیطان بزرگ برای جهانیان عیان شد.
خطیب جمعه یاسوج همچنین به شهادت دانش آموزان تهرانی توسط جلادان رژیم ستم شاهی در سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و افزود: دانش آموزان در جریان قیام ملت برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب با نثار جان، خود را جاودانه کردند.
حجه الاسلام موسوی اعظم به آمادگی برای ایجاد تمدن اسلامی متناسب با اهداف دین مبین اسلام و ضرورت توجه به فلسفه ظهور منجی عالم بشریت اشاره و بیان کرد: این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم آمده و باید به عنوان یک منشور مهم مورد توجه قرار گیرد.
او با گرامیداشت هفته وقف، این سنت حسنه را صدقه جاریه و ذخیره‌ای برای آخرت انسان برشمرد.
خطیب جمعه موقت یاسوج همچنین با استناد به آیات و روایات، مراقبت از امانات الهی را مهم توصیف کرد.
گفتنی است به مناسبت گرامی داشت هفته وقف میز خدمت مدیرکل، معاونان و جمعی از کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در مصلی شهر یاسوج برگزار شد.
حجه الاسلام جنتی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این خصوص گفت: خدمات مشاوره‌ای و کارشناسی در قالب میز خدمت به پرسشگران ارائه شد.
 
انتهای پیام/ک

۱۳ آبانماه رویدادی فراموش نشدنی در تاریخ ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.