مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر:

برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی پیوست فضای مجازی داشته باشند

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر گفت: با توجه به گسترش استفاده مردم از فضای مجازی، باید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی پیوست فضای مجازی داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین ناظر مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر امروز در نشست هم اندیشی مجازی فرصت‌ها و تهدید‌ها که در این مرکز برگزار شد، گفت: هدایت افکار عمومی یکی از کارکرد‌های مهم رسانه‌هاست و هر نظام و قدرتی می‌خواهد افکار عمومی را به دست گیرد به سراغ رسانه‌ها می‌رود.

او ادامه داد: در دهه و سال‌های اخیر، فضای مجازی حکومت‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است به طوری که دشمنان با استفاده از همین فضا، منطقه را به آشوب کشیده‌اند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر با اشاره به فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی، عنوان کرد: سرعت در انتقال، گستردگی انتشار و سهولت در دسترسی از مزایای فضای مجازی است، اما نقشی که محتوای منتشر شده در این فضا می‌تواند ایجاد نابسامانی در فکر، رفتار و فرهنگ جامعه ایفا کند از معایب آن است.

ناظر با بیان اهمیت توجه بیش از پیش به فضای مجازی در برنامه‌سازی‌های رادیویی و تلویزیونی، افزود: با توجه به گسترش استفاده مردم از فضای مجازی، باید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی پیوست فضای مجازی داشته باشند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر همچنین بر افزایش سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی مردم تاکید کرد.

ناآگاهی کاربران، علت ۷۰ درصد جرائم سایبری

رئیس پلیس فتا استان بوشهر نیز گفت: فضای مجازی ابتدا سرگرمی به حساب می‌آمد و نیاز به آگاه‌سازی مردم حس نمی‌شد بر همین اساس، ناآگاهی کاربران باعث مشکلاتی برای آنان شده است.

سرهنگ مهدی قاسمی، سهولت در دسترسی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و فراسرزمینی بودن را از جمله مزایای فضای مجازی عنوان کرد و افزود: اگر آگاهی وجود نداشته باشد، استفاده از این مزایا و فرصت‌ها به تهدید تبدیل می‌شود.

او ادامه داد: ۷۰ درصد جرائم سایبری که برایشان در پلیس فتا استان پرونده تشکیل شده، به علت ناآگاهی و سهل انگاری کاربران رخ داده است.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی آمار جرائم سایبری که منجر به تشکیل پرونده شده است، گفت: با این وجود استان

بوشهر جزو شش استانی است که کمترین افزایش پرونده‌های جرائم سایبری را داشته و ۸۵ درصد پرونده‌ها نیز منجر به کشف جرم شده است.
قاسمی بیان کرد: ۶۵ درصد پرونده‌ها، مربوط به جرائم اقتصادی و بانکداری الکترونیک بوده که امیدواریم با استفاده از رمز یک بار مصرف، برخی از این مشکلات حل شود.

او ادامه داد: در چند روز اخیر با مجرمی برخورد کرده‌ایم که زیر ۱۶ سال دارد و با ایجاد درگاه‌های اینترنتی اطلاعات هزار کارت بانکی را به سرقت برده و فیشینگ کرده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به نقش آموزش در پیشگیری از بزه‌های سایبری، افزود: وقتی سن بزه پایین می‌آید باید آگاه‌سازی را هم از سن پایین‌تر آغاز کرد.

قاسمی با درخواست از همه دستگاه‌ها برای کمک به آگاه‌سازی و پیشگیری از جرائم، بیان کرد: تا کنون در چند شهرستان پلیس فتا راه اندازی شده و امیدواریم که در دیگر شهرستان‌ها نیز پلیس فتا کار خود را شروع کند تا علاوه بر توسعه فعالیت‌های آموزشی مردم راحت‌تر مشکلاتشان را پیگیری کنند.

عبداله نجفی مسئول بسیج رسانه استان بوشهر نیز با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، بر آمادگی این نهاد برای تولید محتوا در حوزه سواد رسانه‌ای تاکید کرد.

معاون پیشین فضای مجازی صداوسیمای مرکز بوشهر هم ایجاد تلویزیون تعاملی را یکی از برنامه‌های سازمان صداوسیما در حوزه فضای مجازی، عنوان کرد و گفت: تلویزیون تعاملی در برخی استان‌ها ایجاد شده و در بقیه نیز راه‌اندازی خواهد شد.

هادی جمهیری با دعوت از همه صاحبنظران و متولیان برای تولید محتوا در حوزه سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی، بیان کرد: تربیت مبلغ، مدرس و مروج در این حوزه نیز در کنار تولید محتوا اهمیت دارد.

در این مراسم با قدردانی از هادی جمهیری، مهدی معتمدی به عنوان معاون فضای مجازی صداوسیمای مرکز بوشهر معرفی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.