خباز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا از همان اول با پیمان‌شکنی به تعهدات خود عمل نکرد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ایران صبورانه با آمریکا برخورد کرد، اما آمریکا از همان اول با بدعهدی و پیمان‌شکنی به تعهدات خود عمل نکرد.

آگاهی تمام دنیا نسبت به پیمان شکنی های آمریکامحمدرضا خباز فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیامد‌های گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، اظهار کرد: در قرارد‌های بین‌المللی طبیعتاً دو طرف، مطالعات عمیقی انجام می‌دهند؛ در موضوع برجام ۵ کشور مقتدر دنیا با یک کشور به نام ایران نزاع داشتند و این نزاع کم‌کم به یک گفت‌وگو و قرارداد بین‌المللی تبدیل شد.

او ادامه داد: این موضوع ممکن است آثار منفی و مثبتی داشته باشد؛ خوشبختانه پیش‌بینی شده است که اگر یک طرفِ قرارداد به تعهدات خود عمل نکرد، طرف مقابل می‌تواند از ظرفیت ماده ۲۶ و ۳۶ استفاده کند و به تعهدات پیش‌بینی شده عمل نکند یا کاهش تعهدات داشته باشد.

فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: کشور‌های ۴+۱ تعهد دادند که به ۱۱ وظیفه عمل می‌کنند که یکی از آن‌ها سهولت در فروش نفت ما در اروپا باشد و پول آنها به راحتی قابل انتقال باشد، اما این کشور‌ها متاسفانه کاری کردند که از آنها انتظار نمی‌رفت؛ البته برای کشوری که ادعای دموکراسی و مردم سالاری دارد، این رفتار پسندیده نیست.


بیشتر بخوانید: تهدید اتحادیه اروپا به خروج از برجام


خباز یادآور شد: ایران مهلت زیادی برای عمل به تعهدات داد که می‌توان آن را نوعی محبت تلقی کرد. من معتقدم که صبر هم حدی دارد، ایران صبورانه با آقایان برخورد کرد، اما آمریکا از همان اول به عنوان یک کشور بدعهد و پیمان‌شکن به تعهدات خود عمل نکرد؛ البته تمام دنیا نسبت به آمریکا و پیمان‌شکنی‌هایش آگاه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار