هرگونه افزایش قیمت به بهانه سهیمه بندی بنزین ممنوع است

نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار کهگیلویه وبویراحمد در مصوبه ای افزایش هرگونه قمیت در کالا ها و نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی در این استان را به بهانه افزایش قیمت بنزین ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، معاون امور اقتصادی استاندارکهگیلویه و بویراحمد گفت : هرگونه افزایش قیمت کالا و همچنین در زمینه حمل و نقل عمومی به بهانه طرح سهمیه بندی و افزایش نرخ قیمت بنزین ممنوع و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

حشمت الله صمیمی دوست  دیشب در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار کهگیلویه وبویراحمد که با محوریت افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر بازار برگزار شد، اظهارداشت: افزایش مصرف سوخت، قاچاق سوخت، آلودگی هوای کلان شهر‌ها از تبعات قیمت پایین بنزین بود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این مساله تصمیم نظام و سران سه قوه است، عنوان کرد: هدف نهایی از اجرایی شدن این طرح اصلاح یارانه‌ها در جهت حمایت از خانوار‌های کم درآمد و اقشار آسیب پذیر جامعه است.

او  تاکید کرد: بنا به تصمیم دولت کلیه منابع حاصل از فروش بنزین به سمت طبقه ضعیف و متوسط جامعه هدایت می‌شود.

صمیمی دوست با تاکید بر اینکه قیمت بنزین تغییری در روند افزایش قیمت‌ها ندارد، بیان کرد: همچنین این موضوع و تااطلاع ثانوی نباید بر روی کرایه حمل و نقل داشته باشد.

او خواستار شفاف سازی این موضوع برای مردم از سوی رسانه‌ها شد و گفت: صنوف مختلف به صورت جد به این قضیه ورود پیدا کنند.

صمیمی دوست با بیان اینکه همه باید در حکم یک بازرس در سطح بازار هرگونه سوء استفاده و افزایش قیمت‌ها را رصد کنند، افزود: اتاق اصناف، صنعت ومعدن و تعزیرات حکومتی گشت‌های بازرسی خود را در تمامی شهرستان‌های ۸ گانه استان فعال و افزایش دهند.

معاون اقتصادی استاندارکهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: باتوجه به اینکه به جز بنزین سایر حامل‌های انرژی از جمله نفت و گاز، سی ان جی و ال پی جی هچگونه افزایشی نداشته بنابراین افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی (اتوبوس، کامیون‌های حمل بارو..) فاقد وجاهت قانونی است.

صمیمی دوست همچنین عنوان کرد: همچنین سوخت واحد‌های تولیدی (صنعتی، کشاورزی) ارتباطی با بنزین ندارد بنابراین افزایش قیمت هرگونه کالا نیز غیرقانونی است.

او در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت لاستیک خودرو نیز گفت: هیچگونه مشکلی در تامین لاستیک نداریم و تمامی متقاضیان در بخش‌های مختلف (تاکسی‌های درون و برون شهری، اتوبوس ها، کامیون‌ها و همچنین کامیون‌های مستقر در واحد‌های صنعتی و معدنی و ...) می‌توانند از طریق اداراه کل صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به تامین لاستیک موردنیاز خود اقدام کنند.

صمیمی دوست خواستار مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای حفظ آرامش در بازار استان شد و گفت: هرگونه تغییر در نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری و برون شهری بنزین سوز تابع کشور است.
 انتهای پیام/غ

قیمت بنزین تغییری در روند افزایش قیمت‌ها ندارد

برچسب ها: قیمت بنزین ، حمل و ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.