پیش بینی برداشت ۱۲۰ کیلوگرم زعفران در رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان از پیش‌بینی برداشت ۱۲۰ کیلوگرم زعفران از سطح ۴۰ هکتار مزارع این شهرستان خبرداد.

پیش بینی برداشت ۱۲۰ کیلوگرم زعفران در رفسنجانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رضایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: کشت زعفران علاوه بر رونق اقتصادی دراین منطقه اشتغال ایجاد کرده است.

او افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود از ۴۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران در شهرستان ۱۲۰ کیلوگرم برداشت شود و امسال ۵۰ تن پیاز کشت شده و اراضی جدید زیر کشت رفته است.

او بیان داشت:امسال حدود هفت هکتار زیر کشت رفته زعفران رفته و به طور میانگین سالانه بین هفت تا ۱۰ هکتار به سطح زیرکشت این شهرستان افزوده می‌شود.

رضایی با اشاره به ارزآوری که زعفران دارد، گفت: به ازای هر متر مکعب مصرف آب ۲.۵ تا ۳ دلار ارزآوری دارد که موجب شده کشاورزان به سمت کشت زعفران بروند.

او تصریح کرد: در زمینه گیاهان دارویی توسعه و ترویج آن صورت گرفته به طوری که زرشک، گل محمدی و عناب در منطقه جوابگو بوده و دولت حمایت خیلی خوبی انجام می‌دهد.

رضایی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در شهرستان داریم، افزود: سال آینده پیش‌بینی خیلی خوبی در زمینه تولید پسته داریم.

مدیرجهاد کشاورزی رفسنجان گفت: کارشناسان در خدمت کشاورزان هستند تا دانش فنی را در اختیارشان بگذارند و تسهیلات هم ارائه می‌شود تا کشت‌های جایگزین رونق پیدا کند.

انتهای پیام/ح

برداشت زعفران در رفسنجان

برچسب ها: زعفران ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار