نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه؛

افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزند

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در انتخاب نمایندگان مجلس افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزند.

افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزند و مسئولیت سنگین را نپذیرند. با تشویق چند نفر اطرافیان احساس تکلیف نکنند بلکه دارا بودن توان مدیریت در اولویت باشد.

حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: مسئولیت مجلس شامل قانونگذاری و نظارت است، تمام مشکلات موجود در کشور به مدیریت مجلس ارتباط دارد چراکه صلاحیت وزرا در دست نمایندگان مجلس است و این یعنی لازمه حضور در مجلس داشتن شم سیاسی و توانایی تشخیص ایرادات است.

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: نماینده باید قانون‌شناس باشد و نسبت به نظارت دقیق بر امور اهتمام ورزد. تعهد نمایندگی بسیار مهم و جایگاهش والا است، باید در زمینه انتخاب مسئولان ورود کارشناسی و جدی داشته باشد، عصاره فضیلت باشد و از فریب مردم دوری کند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو گفت: باید این روز گرامی داشته شود و دانشجویان آمریکاستیز در میدان باشند. دانشجویان با شکستن فضای استبداد باعث شدند که روز ۱۶ آذر به عنوان روز استکبارستیزی نامگذاری شود.

وی ادامه داد: تولید علم یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که نیازمند ورود جدی است. دانشگاهیان باید در عرصه تولید علم حاضر باشند و پیشرفت را باعث شوند.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: امروز دشمن دنبال ایجاد ناامنی در داخل کشور‌ها و برهم زدن امنیت ملی است و مردم باید در این زمینه با بصیرت و تقوا نسبت به دفع تهاجم دشمنان اقدام کنند.

وی، گفت: تاوان کم‌کاری و بی‌توجهی مسئولان را رهبری جبران کرده‌اند و در جریانات اخیر هم این موضوع به وضوح روشن شد.

بیان نکاتی در خصوص جایگاه نماز و خانواده از دیگر محور‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.