کنترل بیماری آنفلوآنزا در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مهار و کنترل بیماری آنفلوانزا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیماری آنفلوانزا در این استان مهار و کنترل شده است.

محمدرضا نیکبخت روز چهارشنبه افزود: هم اکنون هیچ موردی از بستری بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های استان گزارش نشده است.

او با اشاره به اینکه این بیماری در استان کنترل شده و موج بیماری در استان رو به کاهش است، اظهارداشت: ویروس آنفلوآنزا ۲ نوع است و طبق بررسی‌ها نوع H ۱ N ۱ گسترش بیشتری داشته و نسبت به نوع دیگر قویتر است و باتوجه به شروع زودهنگام آن در سالجاری پیش بینی می‌شود فعالیت این ویروس نسبت به سال‌های گذشته بیشتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: بیماران باید از خوددرمانی پرهیز کنند چرا که این کار باعث تشدید بیماری می‌شود.

نیکبخت یادآور شد: رعایت نکات بهداشتی از جمله شست و شوی دست‌ها و آداب تنفسی در پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزا نقش مهمی دارد.

او ادامه داد: این بیماری عفونت ویروسی است که بیمار با استفاده از استامینوفن‌های ساده، مایعات گرم و استراحت بهبود پیدا می‌کند و مبتلایان باید از مصرف آنتی بیوتیک‌ها و کورتون خودداری نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همچنین ۵۰ میلیون تومان برای بهسازی خوابگاه آزادگان اختصاص یافته است.

نیکبخت بیان کرد: علاوه بر این مبلغ، تعداد ۱۳ یخچال و ۱۴ اجاق گاز جدید توسط معاونت توسعه خریداری شده و به این خوابگاه تحویل داده خواهد شد.

او اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز دانشجویان این دانشگاه تامین می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار