حجت الاسلام تهرانی مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم منصوب شد

حجت الاسلام تهرانی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان قم معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در مراسمی از زحمات حجت الاسلام ضمیری سرپرست مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قم قدردانی و با حکم مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور حجت الاسلام تهرانی به مدت ۲ سال به عنوان مدیر این مرکز در استان قم منصوب شد.

حجت الاسلام بهجت پورمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه حوزه علمیه قم باید بتواند نقش یک رهبر را ایفا کند گفت: اگر قرار است برنامه‌ای در حوزه‌های علمیه در حوزه‌های مختلف از جمله تعلیم و تربیت، توسعه دانش ها، توسعه رشته‌ها و یا ورود به عرصه پژوهش را داشته باشیم باید ابتدا ظهور و بروزش در قم تجلی پیدا کند چراکه قم دارای ظرفیت‌های فراوان علمی و پژوهشی و دینی است.

او ابراز امیدواری کرد مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان قم با اتکا به ظرفیت‌های این استان استفاده از نظر دانش آموختگان و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های نو بتواند نقش موثری در تحقق اهداف و سیاست گذاری‌های حوزه علمیه خواهران ایفا کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم در این مراسم با تبیین اهمیت توجه همه گروه‌ها به ویژه حوزویان به بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد: از انتظارات بزرگان و علما از حوزه‌های علمیه این است که مبانی قرآنی فقهی و ریشه‌های دینی بیانیه گام دوم انقلاب را مورد بحث و بررسی و مطالعه عمیق و دقیق قرار دهند و با برنامه ریزی مدون و کاربردی و استفاده از ایده و نظر طلاب جوان نفوذ فرهنگی دشمنان را رصد و در نهایت با آن مقابله کنند.

او با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران در ماهیت و کارکرد هیچ تفاوتی با حوزه علمیه برادران ندارد گفت: مسئولان حوزه علمیه خواهران باید تمام توان و تلاش خود را در زمینه کاهش عقب افتادگی‌های حوزه علمیه خواهران به کار گیرند و در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی گام‌های موثر بردارند.

در حال حاضر در حوزه علمیه خواهران استان قم سه هزار و ۵۰۰ طلبه در سطوح ۲ تا چهار و ۱۶ رشته مشغول تحصیل هستند و تا کنون ۲ هزار و ۱۰۰ طلبه خواهر از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار