پس از ۷ روز آبگرفتگی؛

وضعیت مناطق آبگرفته کارون از چه قرار است؟

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان کارون از فروکش شدن آب در اکثر منازل و معابر این شهرستان و بازگشت همه مردم به خانه های خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یک هفته از بارش باران در خوزستان که موجب آبگرفتگی در برخی مناطق از شهر‌های این استان شده بود، می‌گذرد. سیستم فاضلاب ظرفیت این مقدار از آب را نداشته و موجب پس زدگی فاضلاب و در نتیجه ورود آب به خانه‌های مردم شد.

در این شرایط مسئولین شهرداری و آبفا هر کدام یکدیگر را در این مسئله مقصر می‌دانند و پس از باران‌های پارسال که موجب سیل و آبگرفتگی در مناطق اهواز و شهرستان کارون شده بود مردم انتظار داشتند دوباره با چنین وضعیتی مواجه نشوند.

رضا محمد خواه، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه سپاه از همان ساعات اولیه آبگرفتگی در کنار مردم حضور داشته، گفت: ارتفاع آب در برخی مناطق یک و نیم متر بوده است که سپاه با توجه به این مسئله مردم و اسباب و وسیله نقلیه آنان را به مناطق مرتفع و امن انتقال داد.

او با بیان اینکه تهیه خوراک روزانه و وسایل بهداشتی برای مردم از جمله اقدامات سپاه بوده است، افزود: پس از فروکش کردن آب از منازل مردم، ما به شستشو خانه‌ها پرداختیم و پیگیری لجن کش و تانکر‌های مکنده آب برای مکان‌هایی که دچار گرفتگی فاضلاب شده بودند، از دیگر اقدامات سپاه در مناطق آبگرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مناطق دچار آبگرفتگی برخی جانوران آبی و حشرات خطرناک به دلیل بالازدگی فاضلاب مشاهده شدند که برای جلوگیری از شیوع بیماری و اتفاقات ناگوار سمپاشی در منازل مردم انجام شد.

رضا محمدخواه ادامه داد: هم اکنون همه مردم به خانه‌های خود بازگشته اند و سپاه نیز با توجه به وظیفه خود در خصوص یاری رسانی به مردم، فرش‌ها و موکت‌ها را شسته و بسته‌های کمکی شامل مواد خوراکی و شوینده به مردم اهدا کرده است.

یکی از ساکنین شهرستان کارون بابیان اینکه آب تا ارتفاع نیم متر در خانه هایشان نفوذ کرده بود، گفت: هر چند با کمک نیروهای امدادی و به خصوص سپاه آب در منزل ما فروکش کرده است، اما رطوبت سراسر دیوارها را تا سقف فراگرفته و به تیرچه ها نیز رسیده است.به طوری که گچ دیوار به راحتی کنده می شود.

زهرا یکی دیگر از ساکنان شهرستان کارون با بیان اینکه طی مدت آبگرفتگی در منزل، به پشت بام رفته بودیم به همین دلیل نیز بچه هایمان بیمار شده اند، گفت: دیوارهای خانه ترک برداشته و زمین نیز نشست کرده است و فعلا با سیمان گودی را پر کرده ایم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.