رفع تداخل ۱۱ هزار هکتار از اراضی کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از رفع تداخل ۱۱ هزار و ۸۵۷ هکتار از اراضی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری  در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون رفع تداخل اراضی استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد گفت: ۱۲ پلاک به مساحت ۱۱ هزار و ۸۵۷ هکتار رفع تداخل شد.

وی افزود: این ۱۲پلاک در سه شهرستان مریوان، سقز و دهگلان بوده که حدود ۲ هزار و ۹۹۱ هکتار از اراضی این پلاک‌ها تغیر نوعیت داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: پلاک‌های کولان، خانم کهن، پیرصفا و ینگیجه در شهرستان مریوان، اینچکه قره گل، قلعه جقه و احمد مرده در شهرستان سقز و پلاک‌های قروچای، کایوشه، تاته رشید، تازه آباد قروچای و آب باریک سفید سوار در شهرستان دهگلان رفع تداخل شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه در فرآیند رفع تداخل اراضی استان تسریع بیشتری خواهیم داد تصریح کرد: این مهم به عنوان یک اولویت در مجموعه جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه‌های مرتبط به جد دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رفع تداخل اراضی ملی با مستثنیات با بیشترین دقت و حساسیت ویژه در حفظ اراضی ملی و ادائ حق کشاورزان انجام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان هم ضمن تاکید بر اهمیت رفع تداخل اراضی و تثبیت مالکیت اراضی در استان تصریح کرد؛ دقت و شفافیت کمیسیون رفع تداخل اراضی استان در رعایت حقوق مردم و دولت ستودنی و قابل تقدیر است.

محمدعظیم ملک اذعان کرد: رونق محیط کسب و کار و جذب سرمایه گذار در استان مستلزم تعین تکلیف اراضی بوده و امیدواریم با همین جدیت در آینده نزدیک کل اراضی استان رفع تداخل شود.

گفتنی است، دبیرخانه کمیسیون رفع تداخل اراضی استان کردستان در مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان کردستان بوده و تاکنون تعداد ۱۹۰ پلاک به مساحت ۲۴۶هزارو ۴۹۴ هکتار از اراضی استان کردستان در استان رفع تداخل شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.