کاهش ۳۶ درصدی بیمه محصولات کشاورزی پاییزی در خوزستان

رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از کاهش ۳۶ درصدی بیمه محصولات کشاورزی پاییزی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آلاله رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه سطح بیمه محصولات پاییزی در استان از ابتدای سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ تاکنون به ۱۹۹ هزار هکتار رسیده، گفت: در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد کاهش یافته است.

او اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۱۳۴ هزار هکتار گندم آبی، ۳۳هزار هکتار گند دیم و ۲۲هزار هکتار دانه روغنی کلزا زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی پاییزی قرار گرفتند.

آلاله بیان کرد: ۵۶ درصد حق بیمه کشاورزی را دولت و ۴۴درصد را کشاورز پرداخت می‌شود، بنابراین بیمه محصولات کشاورزی به نفع کشاورز است.

تمدید زمان بیمه محصولات کشاورزی پاییزی تا ۱۵ دی ماه

رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان ادامه داد: تمدید زمان بیمه محصولات کشاورزی پاییزی خوزستان تا ۱۵ دی یا احتمالا ۳۰ دی تمدید شد.

این مقام مسئول از کشاورزان خوزستانی خواست در فرصت باقی‌مانده محصولات پاییزی خود را در برابر حوادث طبیعی و قهری بیمه کنند.

محمد آلاله تصریح کرد: بخش کشاورزی خوزستان شکننده و در برابر حوادثی همچون سیل، تگرگ، آفات، آبگرفتگی و کاهش شدید تولید آسیب پذیر است بنابراین به نفع کشاورزان است که محصولات خود را بیمه نمایند.

او اذعان داشت: کشاورزانی که در سال اول محصول خود را بیمه کنند شامل ۲۰ درصد تخفیف خواهند شد و در سال دوم این تخفیف ۴۰ درصد و سال سوم ۶۰ درصد خواهد بود.

بنابر اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سطح زیرکشت محصولات پاییزی این استان حدود ۸۳۰ هزار هکتار است که از این میزان ۵۴۲ هزار هکتار گندم آبی و دیم و ۶۳ هزار دانه روغنی کلزا است.

پیگیری پلاک گذاری و بیمه دام‌ها

آلاله به پیگیری برای پلاک گذاری و بیمه کردن دام‌ها به طور همزمان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۱۸ هزار و ۵۶۲ راس دام و بیش از ۱۰ میلیون قطعه طیور زیرپوشش بیمه قرار گرفتند.

او افزایش حق بیمه کشت پاییزه به دلیل افزایش تعهدات، نداشتن انگیزه بهره برداران به دلیل پرداخت بدون عوض دولت به کشاورزان، افزایش هزینه کشت و تورم در تامین نهاده‌ها و هزینه جاری کشت و خانوار و تاثیر هزینه‌های هویت دار نمودن دام بر بیمه دام را از مشکلات بیمه محصولات پاییزی بیان کرد.

رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان پیشنهاد داد برای گسترش بیمه محصولات کشاورزی در خوزستان، حق بیمه در بیمه پایه با مساعدت مدیریت بحران و سازمان جهاد کشاورزی برای کل سطوح زراعی استان تامین شود و گزینه‌های حق بیمه ارزان‌تر با تعهد‌های کمتر برای کشاورزانی که قادر به پرداخت حق بیمه نیستند ارایه شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.