خلیلی: کمیسیون شکایات نباید نتایج انتخابات را تایید کند

عضو تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» از کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی خواست تا نتایج ابتدایی اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات را تایید نکند.

خلیلی: کمیسیون شکایات انتخاباتی نباید نتایج انتخابات را تایید کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان و عضو تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» از کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی خواست تا نتایج ابتدایی اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات را تایید نکند.

خلیلی که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر افغانستان از عبدالله عبدالله حمایت می کرد اظهار داشت: «مردم افغانستان اجازه نمی‌دهد که کمیسیون شکایات انتخاباتی نتایجی که قبلا توسط کمیسیون انتخابات اعلام شده است را تایید کند.»

وی افزود: کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی با تایید نتایج ابتدایی انتخابات، قدم به بی عزتی می گذارد.

خلیلی از کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی خواست که پا جای پای کمیسیون انتخابات نگذارد و شفافیت را ملاک کار خود قرار دهد.

به گفته رئیس شورای عالی صلح افغانستان، نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری برای شهروندان افغانستان غیرقابل پذیرش است.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز یکشنبه (۱ جدی/ دی ماه) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پس از حدود سه ماه اعلام کرد.

بر این اساس، «اشرف غنى»، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب ۹۲۳۸۶۳ رای معادل ۵۰.۶۴ درصد آرا در صدر ایستاده و عبدالله عبدالله با کسب ۷۲۰۹۹۰ رای معادل ۳۹.۵۲ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار