در گفت‌وگو با یاشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت‌وسازهایی که شما را مخترع می‌کنند!

مدیر یک شرکت دانش بنیان گفت: کیت‌های ربات برای شبیه‌سازی و مطالعه نحوه فعالیت دستگاه‌های الکترومکانیکی و طراحی و ساخت‌وسازه‌های مختلف استفاده می‌شود.

روباتعلی اکبر امیری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت ما در حوزه زنجیره‌های مهارت و خلاقیت فعال است که سعی دارد با تامین همزمان کالا‌ها و خدمات متنوع در زمینه سرگرمی‌های علمی و آموزشی، با استفاده از فناوری‌های آموزشی به روز و پیشرفته از قبیل STEAM و PBL  بپردازد.

او بیان کرد: محصول ما یک بسته کامل از کیت های ربات  است و به شما  کمک می کند تا یک ربات را بسازید و از جمله قابلیت های آن می‌توان به ساخت ربات‌های تعقیب خط، تعقیب نور و حل ماز, برنامه نویسی ربات با استفاده از نرم افزار اختصاصی, امکان برنامه نویسی به زبان انگلیسی و فارسی, قابلیت اتصال به کامپیوتر از طریق بلوتوث و قابلیت اتصال انواع سنسور‌های متنوع اشاره کرد.

امیری گفت: این محصول به صورت سر هم نشده ارائه شده  و شامل کلیه وسایل مورد نیاز جهت طراحی و ساخت ربات است. این کیت دارای ۴ بورد درایور، تعقیب خط ۴ سنسوره، Clap و میکروکنترلر است.

مدیر این شرکت دانش بنیان درباره بورد درایو عنوان کرد: برای تقویت خروجی‌های ضعیف پردازنده یا سنسور‌ها به خروجی قوی جهت راه اندازی موتور‌ها از درایور استفاده می‌شود.

او با اشاره به بورد تعقیب خط چهار سنسوره: با توجه به استفاده از ۴ سنسور مادون قرمز برای تشخیص خطوط تیره و روشن، عملیات تعقیب خط در این ربات با سرعت و دقت بیشتری انجام می‌شود که این پارامتر‌ها در مسابقات کمک بسیاری به ربات می‌کند.

امیری درباره بورد گفت: از این بورد برای حس کردن صدا‌های ناگهانی مانند سوت یا صدای برخورد دو دست استفاده می‌شود. برای مثال می‌توان رباتی طراحی کرد که با صدای سوت حرکت کند یا متوقف شود.


بیشتر بخوانید:برترین رویداد‌های نجومی و سفر‌های فضایی درسال ۲۰۱۹


او ادامه داد: بورد میکروکنترلر جهت برنامه نویسی و تعریف فعالیت‌های ربات استفاده می‌شود؛ به گونه‌ای که کلیه کار‌هایی که انتظار می‌رود این ربات انجام دهد باید از قبل در محیط نرم افزار مربوطه طراحی و از طریق کابل اتصال سریال به کامپیوتر به حافظه ربات که بر روی این بورد قرار دارد، منتقل شود در این ربات بورد میکروکنترلر به نوعی یک بورد واسط بین سایر بوردهاست که همه بورد‌ها همزمان به آن متصل شوند و با توجه به برنامه طراحی شده به بورد‌های جانبی فرمان فعالیت می‌دهد.

امیری گفت: همچنین این ربات به دانش آموزان امکان می‌دهد تا بتوانند سنسور‌های متنوع دیگری را به ربات خود متصل تا رباتشان توانایی‌های بیشتری کسب  کنند. علاوه بر این  می‌توان از این ربات برای شبیه سازی و مطالعه نحوه فعالیت دستگاه‌های الکترومکانیکی و در نهایت برای طراحی و ساخت سازه‌های مختلف (اختراع) استفاده شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره  محیط برنامه نویسی این محصول اظهار کرد: در نرم افزار این محصول به زبان انگلیسی  مسلط است و ۱۳ دستور ساده و قابل فهم در نظر گرفته شده که دانش آموزان با یادگیری این دستورات می‌توانند برنامه‌های مختلفی بنویسند و با انتقال مجموعه دستورات طراحی شده به حافظه ربات و نیز حتی با جدا نمودن اتصال کامپیوتر، ربات در هر محیطی بدون نیاز به کامپیوتر یا هر کنترل کننده دیگری، قادر به اجرای دستورات خواهد بود.

او ادامه داد: تغییر برنامه و انتقال آن به حافظه ربات بار‌ها و بدون محدودیت می‌تواند اتجام گیرد و این بدان معنی است که فعالیت‌های ربات به تعداد نا محدودی می‌تواند توسط کاربر تغییرکند و محیط برنامه نویسی مت کاملاً توسط متخصصان مجموعه طراحی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار