همزمان با آغاز فصل زمستان؛

کاهوی قیروکارزین روانه بازار شد

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به کاشت بیش از ۷۰۰ هکتار کاهو در منطقه مبارک آباد این شهرستان، گفت: برداشت این محصول از ابتدای دی ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

کاهوی قیروکارزین روانه بازار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۳۰ هزار تن از این محصول سبزی به بازار سراسر کشور روانه و سبزی سفره‌ها را تامین کند.

به گفته او، به دلیل عدم وجود میدان میوه و تره بار در این شهرستان محصول به میادین شهر‌های همجوار رفته و از آنجا به تمامی نقاط کشور از جمله تهران، اصفهان، شیراز و برخی از کشور‌های همسایه ارسال می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: شرایط اقلیمی و آب و خاک قیروکارزین موجب شده است که کاشت محصولات برگی خصوصا کاهو در فصول پائیز و زمستان در فضای آزاد از رونق ویژه‌ای برخوردار باشد.

همتی بیان کرد: مزارع زود کاشت کاهو پس از برداشت نوبرانه و مبارزه با علف هرز مزرعه امکان کاشت دوباره کاهو را دارند که موجب افزایش تولید و بهره وری بیشتر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه کاهو یک زراعت وجینی است، اظهار کرد: این موضوع موجب مصرف کمتر سموم علف کش و تولید محصول سالم‌تر شده که خانوار‌ها می‌تواند با اطمینان بیشتر در سبد کالای مصرفی خود قرار دهند.

در قیروکارزین انواع ارقام کاهو مانند زرقانی، جهرمی و اهوازی کاشته می‌شود که به مدت ۸۵ تا۹۰روز پس از کاشت به وزن مناسب برداشت رسیده و ویژگی‌های خاصی مثل شیرینی، آبداری، روغنی بودن و رنگ برگ‌ها موجب شهرت این محصول شده است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار