انجمن اولیا و مربیان، مظهر مشارکت خانه و مدرسه

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در جلسه انتخابات انجمن اولیاء و مربیان ناحیه یک اهواز گفت: انجمن اولیا و مربیان در واقع مظهر مشارکت خانه و مدرسه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در جلسه انتخابات انجمن اولیاء و مربیان ناحیه یک اهواز با بیان اینکه بیش از یک هزار نفر در انجمن‌های اولیاء و مربیان مدارس ناحیه یک عضو هستند، گفت: انجمن اولیا و مربیان در واقع مظهر مشارکت خانه و مدرسه است.

او با بیان این که همکاری اولیاء و مربیان در امر تعلیم و تربیت آینده سازان کشور نقش مهمی دارد، بیان داشت: اولیای دانش آموزان و مربیان مدارس، مهم‌ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی دانش آموزان هستند که همفکری و همکاری بیش از پیش آن‌ها نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

نیسی گمراوی اظهار کرد: مشارکت خانواده در امور مدرسه راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی به شمار می‌رود و فرآیند تعلیم و تربیت آینده سازان نیز بایستی با مشارکت خانواده‌ها در مدارس پیش رود و تنها در اینصورت است که فرآیند پیچیده تعلیم و تربیت می‌تواند به شیوه درست، موثر و شایسته اجرا و موجب رشد و تعالی شود.

این مقام مسئول افزود: همه به این مهم آگاهند که همکاری خانواده‌ها با مدرسه به پیشرفت دانش‌آموزان کمک می‌کند و مدرسه‌ای موفق است که انجمن اولیاء و مربیان توانمندی داشته باشد، زیرا مشارکت داوطلبانه خانواده‌های دانش‌آموزان در فضا‌های آموزشی می‌تواند در پیشرفت تحصیلی آن‌ها موثر باشد.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز تصریح کرد: یکی از موثرترین روش‌ها برای جلب و جذب مشارکت خانواده‌ها و مربیان مدرسه، گسترش انجمن‌های اولیاء و مربیان در واحد‌های آموزشی است و انجمن اولیا و مربیان در واقع مظهر مشارکت خانه و مدرسه است که اعضای آن با همفکری مسیری اصولی برای تعلیم و تربیت مناسب آینده سازان ترسیم می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.