ظرفیت هایی که نباید نادیده گرفته شود/ خراسان جنوبی قطب‌ فرآوری طلای کشور می شود

خراسان جنوبی، ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کانسنگ طلا ذخیره دارد که با فرآوری آن، این استان به یکی از قطب‌های فرآوری طلای کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سالاری معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان خراسان جنوبی گفت: با راه اندازی ذخیره ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کانسنگ طلا واحد‌های فرآوری در آینده، از این ذخیره، ۲۱ تن طلای خالص استحصال می‌شود.

 او با اشاره به وجود ۶ معدن طلا در خراسان جنوبی افزود: این معادن شامل شادان، خونیک، هیرد، خدا آفرید، ماهرآباد و کودکان در شهرستان‌های خوسف، نهبندان و بشرویه هستند که عیار آنها از نیم گرم در تن تا بالای ۲ گرم در تن است.


بیشتر بخوانید: ۶ سازه آبخیزداری در زیرکوه در دست اجرا


سالاری سرمایه گذاری اولیه انجام شده برای کشف و استخراج از این معادن را ۱۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از ۶ معدن کشف شده، هم اکنون معادن هیرد، شادان و کودکان در حال احداث واحد فرآوری با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی هستند که با بهره برداری از آنها خراسان جنوبی به یکی از قطب‌های مهم فرآوری طلا در کشور تبدیل خواهد شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان همچنین از صدور ۳ پروانه اکتشاف طلا و ۲۵ پروانه اکتشاف عناصر مس و طلا نیز خبر داد و افزود: فعالیت‌های اکتشافی برای این ماده معدنی در استان بویژه در شهرستان نهبندان ادامه دارد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.