چین: رفتار‌های خطرناک آمریکا ناقض هنجار‌های روابط بین‌الملل است

وزیر خارجه چین گفت رفتار‌های خطرناک آمریکا ناقض هنجار‌های اساسی روابط بین‌الملل است و تنش‌ها و آشفتگی‌های منطقه را تشدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز (شنبه) در یک گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه پس از ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه چین در این تماس تلفنی به همتای ایرانی خود گفت آمریکا باید از سوء استفاده از قدرت دست بکشد و به دنبال راه حل از طریق مذاکره باشد.

وانگ یی گفت: رفتار‌های خطرناک ارتش آمریکا ناقض هنجار‌های اساسی روابط بین الملل است و تنش‌ها و آشفتگی‌های منطقه را تشدید می‌کند.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای با استناد به این تماس اعلام کرد: «چین در حفظ صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس نقش سازنده‌ای خواهد داشت.»

آمریکا بامداد روز گذشته با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سپهبد قاسم سلیمانی و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات ترور سردار سلیمانی انجام شده است. آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار