قلب تپنده دانشجویان دانشگاه شیراز برای سردار سلیمانی

دانشجویان دانشگاه شیراز با برگزاری مراسم سوگواری سردار سلیمانی و یارانش، خواستار لغو امتحانات روز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه برای شرکت در مراسم تشییع و وداع با ایشان شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دانشجویان دانشگاه شیراز همزمان با اعلام خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با نگارش بیانیه‌هایی جداگانه، مراتب انزجار خود را به این عمل تروریستی اعلام کردند.

اما، عمق اعلام دردمندی آنان به همین اقدام محدود نماند و برگزاری مراسم سوگواری و راهپیمایی نیز در روز‌های گذشته در پردیس دانشگاه شیراز نشان از اهمیت دانشجویان به این رویداد ناگوار ملی بوده است.

در اقدامی دیگر، ۶ تشکل دانشگاه شیراز متشکل از انجمن اسلامی دانشجویان ، مجمع دانشجویی آرمان (عدالتخواه) ، بسیج دانشجویی ، شورای صنفی دانشجویان ، هیئت محبان اهل‌بیت دانشگاه شیراز و مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز خطاب به ریاست دانشگاه درخواست تعطیلی و لغو امتحانات روز دوشنبه به منظور شرکت در آیین سوگواری و گرامیداشت یاد سردار قاسم سلیمانی شدند.

در این نامه که خطاب به حمید نادگران رییس دانشگاه شیراز نگاشته شده، آمده است: همانطور که مستحضرید خبر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دلاوران در رکابشان که توسط رژیم و نیرو‌هایی بزدل و سفاک آمریکایی که دست به دامن روش‌هایی همچون ترور شده‌اند رقم خورد موجی از تاثر و اندوه را در مردم ایران و مسلمانان جهان به پا کرده است.

آن‌ها خطاب به رییس دانشگاه شیراز، از وی خواسته‌اند: موانع موجود برای حضور دانشجویان در حرکت‌های خودجوش و برخاسته از دل که به جهت پاسداشت یاد و خاطر شهدا اتفاق می‌افتد را از پیش رو بردارید.

در این نامه آمده است: تعطیلی روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه و لغو کردن امتحانات این روز جهت تسهیل حضور دانشجویان در مراسمات مختلف برای بزرگداشت یاد شهدا و همچنین به‌جهت از پیش رو برداشتن موانع عزیمت و حضور دانشجویان در مراسم تشییع شهدا در شهر تهران، کوچکترین کاری است که از مجموعه مدیریتی دانشگاه انتظار می‌رود.

آخرین خبر رسیده حاکی از آن است با درخواست دانشجویان مبنی بر تعطیلی دوشنبه ۱۶ دی ۹۸ و تعویق امتحانات این روز موافقت شد.

همچنین دانشجویان یکشنبه ۱۵دی‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشا از برگزاری مراسم بزرگداشت سرداران رشید اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در مسجد جامع دانشگاه شیراز خبر داده‌اند.

پیش از این دانشگاه پیام نور شیراز تمامی امتحانات روز‌های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ دی‌ماه را به‌منظور شرکت دانشجویان در مراسم تشییع و وداع با سردار سلیمانی لغو کرده است.

سردار حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه، پس از عمری مجاهدت در حمله بالگرد‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد؛ همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.