اجرای طرح هر روستا یک محصول، هر خانه یک کارخانه درخراسان جنوبی

طرح هر روستا یک محصول، هر خانه یک کارخانه در ۸ روستای خراسان جنوبی در حال اجراست.

زنگنه مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: طرح هر روستا یک محصول در راستای سیاست‌های دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و مناطق کم برخوردار در استان اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح روستا‌هایی را که خدمات و محصولات منحصر به فرد در حوزه صنایع دستی، گردشگری، خدمات صنایع تبدیلی، محصولات کشاورزی و فراوری محصولات دامی دارند، شناسایی کرده و مورد حمایت قرار می‌دهد.

زنگنه تصریح کرد: در مرحله اول، ۱۰ روستا در استان هدف گذاری شد که ۵ روستای محمد آباد، فلک، خونیک، تجن، اندریک شناسایی شدند و از سال ۹۵ طرح هر روستا یک محصول در آن‌ها اجرا می‌شود.

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید استان ادامه داد: نزدیک ۵ میلیارد تومان تسهیلات برای ۵ روستا در نظر گرفته شده که ۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶۰ نفر پرداخت شده است و حدود ۱۶۰ طرح مورد حمایت قرار گرفته است.

او اظهار کرد: امسال هم سه روستای خور، بمرود و سه قلعه شناسایی شده و در حوزه تراش سنگ‌های قیمتی به عنوان «روستای یک محصول» توانمند می‌شوند.

زنگنه گفت: از میان روستاییان متقاضی دریافت تسهیلات که دارای مهارت هستند ۵۰ نفر تا سقف ۵۰ میلیون تومان مورد حمایت تسهیلات قرض الحسنه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.