کوربین: طرح معامله قرن تهدیدی برای صلح است

رئیس حزب کارگر انگلیس با تهدید توصیف کردن طرح به اصطلاح صلح ترامپ، آن را در جهت پایمال کردن حقوق فلسطین دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر انگلیس در حساب توئیتری‌اش در واکنش به طرح معامله قرن که شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به همراه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آن رونمایی کردند، گفت این طرح تهدیدی برای صلح است.

کوربین در حساب توئیترش در این خصوص نوشت: «طرح خاورمیانه (معامله قرن) ترامپ یک برنامه صلح نیست. طرحی است که برای تثبیت استعمار غیرقانونی اسرائیل و پایمال ساختن حقوق فلسطینیان ارائه شده است. این طرح تهدیدی برای صلح است.»

کوربین در ادامه این پیام توئیتری‌اش خطاب به مقامات انگلیس نوشت: «دولت انگلیس باید با این طرح دروغین مخالفت کند و برای یک توافق واقعی صلح و همچنین یک راه حل حقیقی که میان دو دولت به دست آید پافشاری ورزد.»

شب گذشته، ترامپ و نتانیاهو ضمن برگزاری کنفرانس مشترکی در کاخ سفید، از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه رونمایی کردند. آن‌ها طی دسیسه‌ جدید خود از فلسطینی‌ها خواستند تا به این توافق پایبند باشند، توافقی که هیچ‌یک از طرف‌های فلسطینی در آن حضور نداشتند.

پس از اعلام این طرح واکنش‌های بسیار منفی از سوی مقامات، شخصیت‌ها و مردم فسلطین به آن صورت گرفت، به گونه‌ای که در نوار غزه امروز اعتصاب سراسری در محکومیت این طرح اعلام شد. در کنار سایر کشور‌ها و شخصیت‌های مهم جهان که این طرح را محکوم کرده و آن را مردود دانسته‌اند، سازمان عفو بین‌المللی نیز در بیانیه‌ای طرح معامله قرن را نقض حقوق بین‌المللی اعلام کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است: طرح معامله قرن ترامپ شامل مفادی است که نقض قوانین بین المللی است و اسرائیلی‌ها را به غصب حقوق فلسطینی‌ها تشویق می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار