بررسی کنترل کیفی تجهیزات پزشکی در بابل

کنترل کیفی تجهیزات پزشکی و سنجش توانایی دستگاه‌ها برای خدمات پزشکی در اورژانس پیش بیمارستانی بابل انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، لعلی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی بابل از انجام کنترل کیفی تجهیزات فوریت‌های پزشکی بابل خبر داد و گفت: در این پروژه، توانایی تجهیزات، برای ارائه خدمات پزشکی به بیمار، سنجیده شد.

او افزود: کالیبراسیون تجهیزات پزشکی برای نخستین بار، حدود ۲۵ سال پیش، از سوی کانادا در سطح بهداشت جهانی ارائه شد و ایران نیز از سال‌ها پیش، همگام با کشور‌های اروپایی، این پروژه را در سطح بیمارستان‌ها اجرا کرد.

لعلی گفت: در شهرستان بابل نیز اکنون، کالیبراسیون تجهیزات پزشکی را در سطح اورژانس پیش‌بیمارستانی انجام دادیم، در این پروژه چنانچه دستگاهی، مورد تایید باشد، برچسبی سبز رنگ به آن الصاق می‌شود و چنانچه مردود باشد، برچسب قرمز بر روی آن چسبانده و برای تعمیر، به شرکت مربوطه ارجاع داده می‌شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی بابل هدف از انجام کالیبراسیون دستگاه‌های پزشکی را سنجش توانایی دستگاه برای ارائه خدمات پزشکی به بیمار دانست و افزود: پروسه کالیبراسیون یا کنترل کیفی، یک فرآیند اندازه‌گیری صحت دستگاه، متناسب با مدرک ارائه شده آن است که این فرایند برای دستگاه‌های پزشکی جنرال اورژانس پیش‌بیمارستانی نظیر دستگاه‌های فشارسنج، پالس اکسی متر، پالس انگشتی، دستگاه الکتروشوک، دستگاه ونتیلاتور، میکرونت و ساکشن انجام می‌شود.

لعلی گفت: برای تست دستگاه‌های پزشکی باید از یک tester کالیبراسیون ایده‌آل که شبیه‌ساز یک انسان نرمال با علائم حیاتی نرمال است، استفاده کرد.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.