‌جذب دانشجو در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از جذب دانشجو از کشور‌های حاشیه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،منصور زرانژاد رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر دیروز از جذب دانشجو از کشور‌های حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: برای توسعه دانشگاه در بخش عمرانی و رفاهی با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار وارد دانشگاه شده است.

او افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی توسعه آموزش و پژوهش و رشد و توسعه بخش آموزش عالی است.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از معدود دانشگاه‌هایی است که در منطقه آزاد اروند استقرار دارد و با توجه به اهداف و سیاست‌های علمی کشور در راستای ماموریت گرایی دانشگاه‌ها، تربیت نیروی انسانی متخصص و مسئله محور بودن دانشگاه برای حل مسائل منطقه‌ای و کشور تلاش می‌کند.

زرانژاد با اشاره به ماموریت این دانشگاه در دیپلماسی علمی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس گفت: با توجه به موقعیت ویژه دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه و استان یکی از چشم انداز‌های مهم دانشگاه جذب دانشجوی خارجی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

او با اشاره به رویکرد "حل مسئله" در پژوهش‌های دانشگاه افزود: دنبال ایجاد رویکرد حل مساله از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت هستیم. در این زمینه دو طرح اساتید دانشگاه که در زمینه امکان سنجی استفاده از نانو تثبیت کننده برای تثبیت خاک و همچنین تهیه اطلاعات مکانی و توصیفی خطوط انتقال آب و امکان سنجی ایجاد بانک اطلاعات مکان مرجع از سوی وزارت علوم به عنوان طرح برتر برگزیده شدند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به قرارداد ۸ میلیارد ریالی طرح‌های پژوهشی در دانشگاه گفت: در ارتباط با طرح‌های پژوهشی در مجموع ۶۶ طرح داشته ایم که قرارداد‌های پژوهانه این طرح‌ها بیش از ۸ میلیارد ریال است. همچنین دانشگاه ۱۵ طرح تحقیقاتی خاتمه یافته و ۲۹ طرح در حال اجرا دارد.

زرانژاد به ارسال اساتید به فرصت مطالعاتی اشاره کرد و ادامه داد: با هدف تقویت بنیه علمی دانشگاه برای نخستین بار دوتن از اساتید دانشگاه برای فرصت مطالعاتی اعزام شدند.

او گفت: در زمینه آموزشی امسال برای نخستین بار دانشجویان عراقی در رشته‌ها و مقاطع مختلف در دانشگاه جذب شدند. همچنین در زمینه آموزش آکادمیک امسال موفق به راهاندازی مجدد و اخذ مجوز ۱۰ گرایش رشته جدید شدیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.