پایان سرشماری پرندگان در کرمانشاه

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به پایان سرشماری پرندگان در کرمانشاه، گفت : سار، اگرت و حواصیل بیشترین پرندگان سرشماری شده در استان بود.

به  گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی زمان محمدخانی رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هر سال سرشماری زمستانی پرندگان از اوایل دی ماه در کرمانشاه آغاز می‌شود و حدود یک ماه ادامه دارد، گفت : امسال نیز سرشماری در ۲۲ سایت که محل اصلی حضور پرندگان بود، انجام شد.

او گفت : سرشماری این سایت‌ها وضعیت حضور پرندگان را خوب نشان می‌دهد و تعداد قابل توجهی از پرندگان را در کرمانشاه داشتیم که جمعیت آن‌ها میلیونی است.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه نمی‌توان عدد دقیقی از تعداد پرندگان در کرمانشاه ارائه داد، گفت: بسیاری از این پرندگان مهاجر هستند و ممکن است در جایی فرود بیایند که جزو سایت‌های سرشماری ما نباشد.

 خان محمدی،گفت: بررسی وضعیت پرندگان نشان می‌دهد بیشترین پرنده‌های سرشماری شده در کرمانشاه شامل سار، اگرت و حواصیل بوده و گونه‌های دیگر آبزی و کنار آبزی نیز جمعیت مناسبی داشتند.

محمدخانی با بیان اینکه درقالب این سرشماری وضعیت پرندگان خصوصا پرندگان مهاجر از نظر وجود آنفلوآنزا نیز بررسی شد، گفت: در جمعیت پرندگان وحشی و مهاجر استان هیچ موردی از آنفلوآنزا و تلفات مشکوک نداشتیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.