اصلاح، احیا و جایگزینی ۴۴۱ هکتاراز باغات آذربایجان غربی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اصلاح، احیا و جایگزینی باغات یکی از مهمترین اهداف سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی است که در سطح ۴۴۱ هکتار در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، عزیز امانی افزود: در راستای اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، طرح احیاء و اصلاح باغات میوه درجه ۲ در سطح ۲۷۴ هکتار با حفظ و مدیریت صحیح باغات موجود در سطح ۹ شهرستان حوزه ابریز دریاچه ارومیه اجرا می‌شود.
 
امانی تصریح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و وجود محدودیت در منابع آبی، طرح حذف و جایگزینی باغات درجه ۳ نیز به مساحت ۱۶۷ هکتار به منظور جایگزینی ارقام پر آب بر با ارقام کم آب بر و پایه‌های رویشی در سطح شهرستان‌های حوزه ابریز دریاچه ارومیه در دست اجرا ست.
 
وی خاطرنشان کرد: استفاده از نهال شناسه‌دار و ارقام تجاری، به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزار‌های تحول بخش باغبانی جهت مقابله با تنش‌های محیطی، بیولوژیکی و بهره‌مندی از فرصت‌ها و مزیت‌های موجود باید همواره مورد توجه باغداران عزیز قرار گیرد.
 
امانی اضافه کرد: برنامه اصلاح و نوسازی باغات میوه با اهداف بهبود کمی وکیفی تولیدات باغی رعایت الگوی کشت متناسب با اقلیم وایجاد اشتغال انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: نظارت بر تولید ۷ میلیون اصله نهال سالم و استاندارد و پایه کشت بافتی در دو مرکز کشت بافت و نهالستان‌های مجوز دار در سطح استان نیز به صورت مستمر توسط کارشناسنان باغبانی انجام می‌گیرد.
 
انتهای پیام/ ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.