پاسخ به سوالات شما؛

درباره ویروس کرونا هوشیار باشیم؛ نه نگران

یک متخصص بیماری‌های نقص ایمنی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  آقازاده متخصص و فلوشیپ بیماری‌های نقص ایمنی در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: از جمله مواردی که مردم باید رعایت کنند شستشوی مداوم دست‌ها تا مچ در طول روز و هر بار به مدت ۲۰ ثانیه است. هم چنین افراد دست خود را به چشم و بینی و دهان خود نزنند.

او گفت: در روابط اجتماعی، فاصله یک متر را رعایت کرده و در حال حاضر به آرایشگاه و سفر‌های غیرضروری نروید. زدن ماسک ضرورتی ندارد. هم چنین استفاده از دستکش ممکن است باعث فراموشی شستن دست‌ها و انتقال ویروس با دست‌های آلوده شود.

آقایی با اشاره به این موضوع که دارویی برای درمان این بیماری وجود ندارد، به مردم هشدار داد که در مواجهه با شایعات و تجویز‌های بی اساس هوشیار باشند و از خوددرمانی نیز پرهیز کنند.


بیشتر بخوانید: کرونا در ایران؛ استفاده مردم عادی از ماسک کمکی به پیشگیری نمی‌کند


او هم چنین درمورد تغذیه مناسب برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا گفت: توصیه می‌شود از مواد غذایی خام استفاده نکنید. میوه‌ها را بعد از خریداری به دقت بشویید. خوردن فست فود‌ها در این زمان توصیه نمی‌شود و عادت‌های بد غذایی باید درست شوند.

این متخصص بیماری‌های نقص ایمنی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا تنها با تغییر فصل و گرم شدن هوا از بین رفته و انتقال آن کندتر می‌شود. باید بیماری را جدی بگیریم و از ابتلا به آن پیشگیری کنیم، اما از آن نترسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
من یکی که تو سامانه ای که گفتین برای کنترل کرنا ثبت نام کردم ولی هنوز مریض نشده از اینکه نکنه سرما بخورم با اون لباسی سفید بیان دنبالم استرس می گیرم
آخرین اخبار