رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت:

احتمالا استان گلستان به مرکز شیوع کرونا تبدیل شود

جهانپور گفت: احتمالا استان گلستان با توجه به میزان شیوع به مرکز شیوع کرونا تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، اظهار کرد: احتمالا استان گلستان با توجه به میزان شیوع به مرکز شیوع کرونا تبدیل خواهد شد.

او ادامه داد: آمار استان اصفهان به دلیل نزدیکی کاشان به قم در حال افزایش بوده و آمار مبتلایان در کاشان بیش از شهر اصفهان شده است. در اراک و ساوه نیز شمار مبتلایان در حال افزایش است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: تعداد موارد مشکوک بیش از نتایج قطعی آزمایش گاهی است و ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد موارد مبتلای قطعی به کرونا محسوب می‌شوند. در نهایت یافته‌های آزمایشگاهی تعداد قطعی را مشخص می‌کند.

او مطرح کرد: همه نهاد‌های بین المللی معتقد هستند ماسک برای افراد سالم تاثیری در پیشگیری ندارد و نیاز ما برای بیماران و خط مقدم با کروناست و تا زمانی که نیاز برای مبتلایان و کادر درمان دفع نشود این تجهیزات در داروخانه‌ها توزیع نخواهد شد و باید دپوی استراتژیک داشته باشیم.

مازاد مصرف مراکز درمانی در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد

جهانپور بیان کرد: با تمهیدات وزارت دفاع و صمت تولید تجهیزات حفاظتی و ضدعفونی بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. اما مسئله نیاز و تقاضاست و ما برای تامین نیاز‌های مراکز درمانی خرید خواهیم کرد. مازاد مصرف مراکز درمانی در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.

در مجالس ترحیم شرکت نکنید

او ادامه داد: عاجزانه از مردم می خواهیم در خصوص خود مراقبتی، کاهش مراودات، کاهش سفرهای برون شهری و درون شهری و رعایت نکات بهداشتی با ما همکاری کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: افراد به ویزه سالمندان و مبتلایان به بیماری های زمینه‌ای در خانه بمانند. توصیه می‌شود افراد حتی از شرکت در مجالس تحریم بپرهیزند.

او گفت: تا به امروز در بوشهر، کرمان و زنجان مبتلای قطعی نداشتیم، اما در روز‌های آینده در این استان‌ها موارد مثبت خواهیم داشت.

جهانپور ادامه داد: نظر ما تعطیلی مسابقات ورزشی است و اگر اصرار بر برگزاری مسابقات باشد این مسابقات بدون تماشاچی برگزار خواهد شد. همچنین تعطیلی ادارات و کاهش ساعات اداری به استانداران و ستادهای انسانی مقابله با کرونا محول شده است. کاهش ساعات با این تدبیر در نظر گرفته شده تا کارمندان ناهار را در منزل میل کنند و از تجمع در سالن های ناهارخوری و غذاخوری پرهیز شود.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: تعطیلی سالن‌های نمایش، کتابخانه‌ها و تجمعات فرهنگی و مذهبی در صورت ارزیابی ریسک بالا ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آتیه
۰۹:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
همه جاهایی که به قم وتهران نزدیکن رسیدگی میشه بجز بیمارستانهای رشت که وسیله نمیرسونن کسی به مریض ها نزدیک نمیشه خوب از رازی رشتم فیلم پخش کنین بامریض هاش صحبت کنینننن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
ماسك نخواستيم ژل و مايع ضد عفوني برسونين دست مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
کشتی خودتو هرصفحه رفتیمو تو اونجا پست گذاشتی که ژل نمیدن.تو کرونا نگرفته آخر یه روزی می میری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
کی اصرار داره به برگزاری فوتبال جز انصاری فرد و پرسپولیس
مهندسی قهرمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
فوتبال یعنی از جان انسانها مهمتره .همه جا ویروس داره پخش میشه باز این فوتبالی ها دست بردار نیستند