کرملین: برگزاری نشست روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه در حال بررسی است

کرملین از احتمال برگزاری نشست سه‌جانبه روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران درباره تحولات اخیر سوریه خبر داد.

کرملین: برگزاری نشست روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه در حال بررسی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کرملین اعلام کرد نشست احتمالی درباره سوریه میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و رجب طیب اردوغان، همتای ترک آن‌ها در دست بررسی قرار دارد.

کرملین ادعا‌های سازمان ملل مبنی بر اینکه این کشور احتمالا مرتکب جنایت جنگی در سوریه شده است را رد و اعلام کرد کارشناسان سازمان ملل در شرایطی نیستند که از آنچه اتفاق می‌افتد، مطلع باشند.

کرملین با ابراز امیدواری درباره اینکه روسیه بتواند رویارویی مستقیم با ترکیه را در استان ادلب سوریه به حداقل برساند، اعلام کرد ارتش دو کشور در تماس مستقیم با یکدیگر قرار دارند.

کرملین با تاکید بر اینکه ارتش ترکیه و روسیه به شکل مستمر با یکدیگر در ارتباط هستند، افزود مسکو به کاهش خطرات رویارویی مستقیم با ترکیه در ادلب امیدوار است. کرملین همچنین اعلام کرد روسیه اتهامات وارده مبنی بر حمله جنگنده‌های روسی به غیرنظامیان در ادلب را تکذیب می‌کند.

کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین برنامه‌ای برای نشست مشترک با رجب طیب اردوغان، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در روز جمعه درباره ادلب ندارد.

سخنگوی کرملین ضمن اشاره به حضور قانونی نیرو‌های روس در سوریه تأکید کرد حضور هرگونه نیرویی در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه غیرقانونی است. روسیه به حمایت از سوریه در جنگ علیه تروریسم ادامه خواهد داد و به اجرای توافقات سوچی پایبند است. نیرو‌های روس بر اساس قانون و بنا به درخواست نظام سوریه در این کشور حضور دارند.

شامگاه پنج‌شنبه گذشته اعلام شد که کاروان نظامی ارتش ترکیه در استان ادلب سوریه، هدف حمله هوایی قرار گرفته و دست‌کم ۳۴ نیروی نظامی ترکیه کشته شدند و بنابر گزارش رسانه‌ها، جنگنده‌های روسیه عامل این حمله بودند.

وزارت خارجه روسیه، اما روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد نظامیان کشته‌شده ترکیه در میان صفوف گروه‌های تروریستی حضور داشتند و علاوه بر این آنکارا حضور نیرو‌های نظامی خود در ادلب را به مسکو اطلاع نداده بود.

دولت سوریه با همراهی مبارزان مقاومت بنا بر حق قانونی و حاکمیتی خود، از چند هفته پیش عملیات آزادسازی آخرین پناهگاه تروریست‌های چندملیتی، یعنی استان ادلب را آغاز کرده و با پیشروی‌های خیره‌کننده تاکنون بخش زیادی از این استان را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرده است. در حال حاضر، اما مهمترین مانع پیش روی نیرو‌های ارتش سوریه، تهدید‌های دولت ترکیه است که آشکارا اعلام کرده که «مانع پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب خواهد شد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار