راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در آذربایجان غربی/ ابتلای ۷ نفر به ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از ابتلای ۷ نفر به ویروس کرونا خبر داد.

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در آذربایجان غربی/ ابتلای ۷ نفر به ویروس کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی هم اکنون در گفتگو با خبرنگاران گفت: ابتدا ستاد و سپس قرارگاه استانی کنترل کرونا به ریاست استاندار آذربایجان غربی تشکیل شد.
 
 آقازاده افزود: از ۱۵۰ نفر نمونه گیری شد که نتیجه  ۷ مورد مثبت بود که چهار نفر از ایشان بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند؛ و از سه نفر باقی مانده دونفر در ارومیه و یک نفر در بوکان بستری است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربابجان غربی ادامه داد: امروز آزمایشگاه تست کرونا در ارومیه راه اندازی شد. و با ایجاد این آزمایشگاه افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان آزمایش می‌شوند.
 
آقازاده با بیان اینکه حوزه سلامت مرز نمی‌شناسد و از هیچ تلاشی برای خدمات رسانی به مردم دریغ نمی‌کنیم ادامه داد: در صورت بروز هرگونه انفاق، آمادگی لازم برای ایجاد بیمارستان صحرایی را در اسرع وقت داریم.
 
او همچنین از مشارکت خیران حوزه سلامت در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا خبر داد و گفت: یک فرد خیر، خط تولید محلول صد عفونی کننده آب ژاول را به صورت رایگان در اختیار قرارگاه پیشگیری از بیماری کرونا قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، رسول  انتظار مهدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و سخنگوی قرارگاه استانی کرونا ویروس هم در این گفتگوی خبری هم گفت:  ۱۲ محل غربالگری بین شهری برای کنترل بیماری کرونا در استان آذربایجان غربی ایجاد شده است و از همان روز اول تمامی اقدامات کنترلی و مراقبتی در سطح استان در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ۱۹ مرکز ۱۶ ساعته و ۳۷ مرکز معین روستایی هم در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا در مناطق مختلف استان راه اندازی شده است.

 
انتهای پیام/ن م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پری میلان
۱۹:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام برای انجام تست به کجا باید مراجعه کنیم ؟
آدرس آزمایشگاه تشخیص تشخیص کرونا در ارومیه کجاست